Άσχημα φρούτα και λαχανικά: γιατί πρέπει να μάθεις να τα αγαπάς;

Η εμμονή στην τελειότητα και το κυνήγι του αψεγάδιαστου καταρρίπτεται από ένα νέο κίνημα που έρχεται να δώσει έμφαση στην ατέλεια.

To buzz έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό και αφορά τα λεγόμενα άσχημα φρούτα και λαχανικά.

Αλήθεια πόσοι από εμάς δεν έχουν αφήσει πίσω ένα λιγότερο όμορφο μήλο ή μια παραμορφωμένη πατάτα;

Πρόκειται για μια νέα αγορά που θα συνεχίσει να αυξάνεται με ανθρώπους να ενδιαφέρονται για ζητήματα κλιματικής αλλαγής, τα απόβλητα τροφίμων, το να χρησιμοποιούμε σωστά όλους τους φυσικούς μας πόρους με κοινό σκοπό την ευημερία του πλανήτη και να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά ανεξαρτήτως σχήματος.

Τι εννοούμε όταν λέμε άσχημα φρούτα και λαχανικά;

Εννοούμε τα λαχανικά και τα φρούτα που το εξωτερικό τους σχήμα λειτουργεί αποτρεπτικά για να τα τοποθετήσουμε στο καλάθι για αυτό και στο εξωτερικό πωλούνται 20% με 30% φθηνότερα. Παρόλα αυτά είναι απολύτως φρέσκα, θρεπτικά και νόστιμα.

Στοιχεία μας δείχνουν ότι κάθε χρόνο απορρίπτονται για λόγους ομορφιάς το ένα τρίτο της συνολικής παραγωγής τροφίμων παγκοσμίως.

Ποιος θα ενδιαφερθεί για τα εγκαταλελειμμένα προϊόντα;

Στο Μόντρεαλ παραγωγοί εγκαινιάζουν τη δική τους μάρκα άσχημων φρούτων και λαχανικών. Πιο συγκεκριμένα, εκπρόσωποι παραγωγής τροφίμων αναφέρουν ότι εμπνέονται από μια γαλλική πρωτοβουλία, η οποία επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν τα τρόφιμα σε μειωμένη τιμή.

Είναι μόνο οι Αυστραλοί ευαισθητοποιημένοι σε αυτό το ζήτημα;

Το 2015 ιδρύεται η πλατφόρμα SecondLife που προωθεί συναλλαγές «άσχημων τροφίμων» ενώ η εταιρία Beautifood εμπορεύεται τη δική της ετικέτα ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος δίνοντας την ευκαιρία σε όσους δεν αγοράζουν ηλεκτρονικά να επιλέξουν μη προνομιούχα τρόφιμα.

Αγοράζοντας τέτοια φρούτα και λαχανικά με ακανόνιστο σχήμα δίνουμε τη δυνατότητα σε αγρότες να ζουν από αυτά ενώ συγχρόνως αποτρέπουμε κατά τα άλλα υγιεινά τρόφιμα να καταλήγουν στη χωματερή.

Μετά το ugly fruit κίνημα τι;

Σκοπός των εμπλεκόμενων είναι να επεκταθεί το κίνημα σε ιδιαίτερα τυριά και αρτοσκευάσματα, διαφοροποιώντας παράλληλα τις συνεργασίες με άλλους συντελεστές στη βιομηχανία των τροφίμων.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείς στη θέση να επιλέξεις ή όχι τέτοια τρόφιμα δείξε περισσότερη συμπόνια! Αξιοποίησε περίεργους τύπους τροφίμων με τον πιο δημιουργικό τρόπο και δείξε τις μοναδικές μαγειρικές σου ικανότητες!

Φώτο: @imperfectproduce

498 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0
Ioanna Ioannidou

Ioanna Ioannidou

H Ιωάννα Ιωαννίδου είναι Content Writer και Διορθώτρια Κειμένων ενώ καλλιεργεί την περιβαλλοντική της συνείδηση καθημερινά. Γράφει για όλα τα θέματα που αφορούν την πράσινη ατζέντα όπως βιώσιμη μόδα, διαλογισμός, γιόγκα, ταξίδια και εναλλακτικές θεραπείες καθώς πιστεύει σε έναν ολιστικό τρόπο σκέψης που υιοθέτησε τα τελευταία χρόνια καταφέρνοντας να αποκτήσει μια πιο πράσινη, οικολογική στάση ζωής μειώνοντας αισθητά το άγχος από την καθημερινότητα. Εξασκείτε στη Yoga και μαθαίνει Thai Massage.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *