Γιατί αξίζει τελικά να κάνεις Reformer;

Τι είναι το Reformer;

Πίσω στο 1914 μετά το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Pilates βρέθηκε κρατούμενος σε στρατόπεδο μαζί με άλλους Γερμανούς. Ήταν εκεί που άρχισε να αναπτύσσει ένα σύστημα ασκήσεων που ο ίδιος τότε ονόμασε contrology και αργότερα θα έπαιρνε το όνομα του.

Άρχισε να εφαρμόζει τη μέθοδο του στους συγκρατουμένους του για να τους βοηθήσει να διατηρήσουν μια καλή φυσική κατάσταση, σκαρφιζόμενος όργανα και χρησιμοποιώντας τα ελατήρια από τα κρεβάτια που αργότερα πήραν την μορφή των σημερινών οργάνων που χρησιμοποιούμε στην μέθοδο Pilates.

Το πιο γνωστό και δημοφιλή από τα όργανα του είναι το Reformer, που κλασικά  ονομαζόταν Univesal reformer εννοώντας τη γενική αναμόρφωση του σώματος (universally reforming the body).

To Pilates Reformer έχει σημαντικά οφέλη για το σώμα και το μυαλό.

Το Reformer είναι ένα πολυόργανο στο οποίο μπορεί κάποιος να εκτελεί ασκήσεις για όλο το σώμα ανάλογα με την θέση που παίρνει το σώμα επάνω στο όργανο.

Το Reformer είναι ένα από τα βασικά όργανα της μεθόδου. Πρόκειται για ένα κρεβάτι που μοιάζει με επίπεδη πλατφόρμα, η οποία μετακινείται εμπρός-πίσω, μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο μετακίνησης της πλατφόρμας. Γίνεται σε συνδυασμό με τα ελατήρια που βρίσκονται ενσωματωμένα στο μηχάνημα και σε συνδυασμό με το σωματικό βάρος και την αντίσταση των ελατήριων. Το αποτέλεσμα της άσκησης είναι πολύ γρήγορο και θεαματικό. Το συγκεκριμένο μηχάνημα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζεται σύμφωνα με το ύψος, τη δύναμη, την ευλυγισία ή το επίπεδο της φυσικής κατάστασης του κάθε αθλούμενου, ώστε να προσαρμόζεται η κάθε άσκηση στις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες του, και να αποφεύγονται τυχών τραυματισμοί, από λανθασμένη τεχνική στην εκτέλεση τους. Ενδείκνυται και αναφέρεται σε όλες τις ηλικίες.

Η συγκεκριμένη άσκηση που χρησιμοποιεί ελατήρια για αντίσταση αντί για βάρη μειώνει την ένταση στους τένοντες και τους συνδέσμους. Απαιτεί τη συμμετοχή του σώματος και του μυαλού καθώς εξασφαλίζει την ομοιόμορφη ανάπτυξη όλων των μυϊκών ομάδων, προάγει την ευλυγισία και την ορθοσωμία.  Το σώμα γυμνάζεται ενιαία με μια σειρά ελατηρίων που τονώνουν τους μύες χωρίς να τους διογκώνουν, αναπτύσσουν την ελαστικότητα και την δύναμη. Το σώμα γρήγορα αποκτά ισορροπία, χάρη και αρμονία.

Δεν υπάρχει άλλο μηχάνημα στο Pilates που να είναι τόσο γνωστό όσο το Reformer

Επίσης, αναπόσπαστο κομμάτι των ασκήσεων είναι η σωστή αναπνοή και εκπνοή πράγμα που ενισχύει το αίσθημα της ευεξίας και της ζωτικότητας.

Το pilates ενισχύει τη δύναμη του κορμού. Οι μπάρες και τα ελατήρια του Reformer βοηθούν να κινηθεί το σώμα με το πλήρες εύρος κίνησης κάτι το οποίο πιθανόν κάποιος ασκούμενος δεν μπορεί να κάνει μόνος. Όταν ο ασκούμενος κρατάει τα λουριά στα χέρια ή τα βάζει στα πόδια οι μύες δεν μπορούν παρά να επεκταθούν στο μέγιστο για να ακολουθήσουν την πορεία τους. Όταν κάνουμε ασκήσεις χωρίς τέτοια καθοδήγηση είναι εύκολο να πέσουμε πίσω σε παλαιά μοτίβα κίνησης που δεν είναι τόσο ευεργετικά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ  Η κυκλική προπόνηση, η σημασία της και πώς παρουσιάζεται στις μέρες μας;

Συχνά ακούμε ότι το Pilates μακραίνει τους μυς κάτι που στην πραγματικότητα δεν είναι αλήθεια. Αυτό που κάνει στην πραγματικότητα είναι ότι δείχνει την σιλουέτα πιο ψηλή και λεπτότερη ως αποτέλεσμα της άσκησης με τα ελατήρια.

Επίσης, η άσκηση στο Reformer επιτρέπει να αυξομειώνουμε την ένταση των ασκήσεων ανάλογα με τις δυνατότητες μας. Σε σχέση με τις κλασσικές ασκήσεις στο mat που γίνονται μόνο με το βάρος του σώματος, στο Reformer οι ασκήσεις για τα χέρια και τα πόδια είναι πιο έντονες και η προπόνηση πιο ολοκληρωμένη.

Η αντίσταση από τα ελατήρια του Reformer σημαίνει πιο γρήγορα αποτελέσματα.

Η ένταση των ελατηρίων στο κινούμενο καρότσι προσαρμόζεται σε διαφορετικά επίπεδα έντασης. Καθώς γινόμαστε πιο δυνατοί οι ασκήσεις αυξάνουν το επίπεδο δυσκολίας. Αυτό μεταφράζεται με ασκήσεις κατά τις οποίες βάζουμε μικρότερη επιφάνεια του σώματος πάνω στο καρότσι πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη δύναμη και συντονισμό για να εκτελεστούν οι κινήσεις. Kατά συνέπεια μεγαλύτερη ισορροπία και δύναμη στα χέρια, στα πόδια και στους κοιλιακούς μετά από λίγο καιρό εξάσκησης με το Reformer.

Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις, σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

Η συνεχής άσκηση στο Reformer αποφέρει βελτιώσεις στη σύνθεση του σώματος. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2015 στο τεύχος ‘Women & Health’, γυναίκες με προηγούμενη εμπειρία στο Reformer που γυμνάστηκαν για 16 συνεχόμενες εβδομάδες με μια παύση 4 εβδομάδων κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών έχασαν λίπος από την περιοχή των χεριών, της μέσης και των μηρών και κέρδισαν μυϊκή μάζα. Οι γυναίκες επέτυχαν  αυτά τα αποτελέσματα ύστερα από άσκηση 4 μηνών και συχνότητα  2-3 φορές την εβδομάδα.

Με τέτοια αποτελέσματα και άλλα πολλά μπορείς και εσύ να δοκιμάσεις την άσκηση στο Reformer και να γευτείς τη δύναμη και την αλλαγή της σύστασης στο σώμα σου!

Κείμενο: Βανακάρα Μαρία/ Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Ιδιοκτήτρια Studio Pilates ‘Mind Your Body’, Λάρισα.

Credits: kxpilates, pilatesproactive, pilatesinnerstrength

1,693 total views, 0 views today

Please follow and like us:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *