Επιστροφή στις σταθερές αξίες – Κολύμβηση

Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικοί τρόποι εκγύμνασης του σώματος και σίγουρα ο καθένας έχει τα δικά του πλεονεκτήματα. Η κολύμβηση πέρα από το ό,τι είναι μια από τις πιο διαδεδομένες μορφές άθλησης, είναι από τις πιο φιλικές και ευεργετικές προς τον οργανισμό.

Θέλετε να μάθετε τα πλεονεκτήματά της;

Συγκεντρώσαμε τους σημαντικότερους λόγους που την καθιστούν ξεχωριστή:

  1. Είναι αερόβια. Και σαν αερόβια αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου καθώς και τους κτύπους της καρδιάς, παρέχοντας πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό, όπως μείωση της πίεσης, ενδυνάμωση της καρδιάς, βελτίωση της αντοχής και μείωση του λίπους.
  2. Οι πιθανότητες τραυματισμού είναι μηδέν ή τουλάχιστον μηδαμινές. Η κολύμβηση αποτελεί ίσως το μοναδικό τρόπο άσκησης που δεν έχει τραυματισμούς. Η άσκηση στο νερό μειώνει τις «δυνάμεις» και τα φορτία που ασκούνται στο σώμα σε σχέση με άσκηση που εκτελείται  στο έδαφος.
  3. Ενδυνάμωση και ισχυροποίηση της σπονδυλικής στήλης. Η σπονδυλική στήλη συνήθως καταπονείται λόγω της καθιστικής ζωής ( εργασία γραφείου κα) καθώς επίσης και στην έντονη ορθοστασία. Κατά τη διάρκεια των κολυμβητικών ασκήσεων το σώμα βρίσκεται σε οριζόντια και τεντωμένη θέση με αποτέλεσμα να επιδρά θετικά στην κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης.
  4. Ενεργεί φυσικοθεραπευτικά και ευεργετικά. Στη θάλασσα τα οφέλη της είναι ακόμα πιο πολλά. Δεν είναι τυχαίο ότι προτείνετε για την αποκατάσταση τραυματισμών από γιατρούς και φυσικοθεραπευτές. Λόγω των μηδενικών φορτίων στις αρθρώσεις ενδείκνυται για αποκατάσταση τραυματισμών.
  5. Προσφέρει ευκαμψία και ελαστικότητα. Η γυμναστική με βάρη ή αντιστάσεις ενώ προσφέρει μυϊκή ενδυνάμωση «σφίγγει» το σώμα μας. Το κολύμπι βοηθά τις αρθρώσεις να χαλαρώσουν και συμβάλλει σημαντικά στο τέντωμα των μυών και την ελαστικότητα του σώματος.
  6. Καταπολεμά το άγχος και ενισχύει τη θετική ενέργεια. Η αύξηση των ενδορφίνων ευθύνεται για την αύξηση των ευχάριστων συναισθημάτων. Η κολύμβηση είναι το άθλημα που αυξάνει τις ενδορφίνες περισσότερο από κάθε άλλο άθλημα. Επίσης η άσκηση μέσα στο νερό χαλαρώνει τους μύες και προσφέρει χαλάρωση όλου του σώματος. Τέλος, έρευνες έχουν  δείξει ότι μπορεί να αλλάξει πραγματικά τον εγκέφαλο προς το καλύτερο μέσω μιας διαδικασίας που είναι γνωστή ως νευρογέννεση του ιππόκαμπου στην οποία ο εγκέφαλος αντικαθιστά τα κύτταρα που χάνονται από το άγχος.
  7. Μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη. Έρευνες έχουν δείξει ότι η αερόβια  άσκηση μειώνει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Μισή ώρα κολύμβησης 3 φορές την εβδομάδα είναι αρκετή για την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.

Και μην ξεχνάτε πως το καλοκαίρι στην Ελλάδα βαστά γερά!

Κείμενο: Χριστίνα Μαγγανά

1,537 total views, 1 views today

Please follow and like us:
error0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *