Ιδρώνω πολύ: Καλό ή κακό;

Πόσο καλά ιδρώνεις;

Η εφίδρωση είναι ένας από τους μηχανισμούς θερμορύθμισης του οργανισμού, όταν αυξάνεται η εσωτερική του θερμοκρασία.

Ο ιδρώτας λειτουργεί ως  «κλιματιστικό» στο σώμα αφού αυτός είναι ο τρόπος να κρυώσει όταν θερμανθεί.

Ωστόσο, δεν υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ του αποβαλλόμενου ιδρώτα και της καύσης θερμίδων. Για παράδειγμα στη σάουνα ναι μεν ιδρώνουμε πάρα πολύ, αλλά δεν καίμε πολλές θερμίδες απλά αποβάλλουμε περισσότερα υγρά.

Επομένως, είναι λανθασμένο να πιστεύουμε ότι ο υπερβολικός ιδρώτας σημαίνει μεγαλύτερη καύση λίπους.

Κατά τη διάρκεια μάλιστα της σωματικής άσκησης, η πολύ έντονη εφίδρωση αποτελεί σαφή ένδειξη ότι το  κύριο «καύσιμο» σου είναι το μυϊκό γλυκογόνο.

Όλοι μας έχουμε από 2 έως 4 εκατομμύρια ιδρωτοποιούς αδένες, το πόσο ιδρώτα παράγουμε, λοιπόν, εξαρτάται  από τον αριθμό των ιδροτοποιών αδένων που έχουμε.

Οι γυναίκες τείνουν να έχουν περισσότερους αδένες, ωστόσο οι αδένες των ανδρών είναι πιο δραστήριοι.

Επιπλέον ο ιδρώτας επηρεάζεται από το πόσο ζεστό είναι το μέρος που είμαστε. Το κάπνισμα, ο καφές και το αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν την εφίδρωση.

Φυσικά μην ξεχνάτε ότι ακόμα και το outfit σας παίζει ρόλο. Τα συνθετικά υφάσματα παγιδεύουν την θερμότητα.

Τι αυξάνει την εφίδρωση;
Αλάτι

Όταν καταναλώνουμε μεγάλη ποσότητα αλατιού, το σώμα μας προκειμένου να απαλλαγεί από αυτήν παράγει ιδρώτα. Μήπως στο επόμενο σας πιάτο να μειώσετε λίγο το αλάτι;

Αλκοόλ

Σε όλους μας αρέσει να πίνουμε κάποιες φορές λίγο παραπάνω, αλλά υπάρχει ακόμη ένας λόγος για να το αποφεύγουμε. Το αλκοόλ διευρύνει τα αιμοφόρα αγγεία στο δέρμα μας, οδηγώντας στην αύξηση της θερμότητας, που με την σειρά της οδηγεί στην αύξηση εφίδρωσης.

Καφές

Ο καφές κρίνεται ένοχος για την έντονη εφίδρωση. Πρώτον, λόγω θερμότητας από τον ζεστό καφέ και δεύτερον λόγω καφεΐνης. Η καφεΐνη διεγείρει το νευρικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του ενεργοποιεί τους ιδρωτοποιούς αδένες. Λιγότερος καφές; Λιγότερος ιδρώτας λοιπόν.

Καυτερά Φαγητά

Καλό θα ήταν να λάβετε  υπόψη σας πως όταν καταναλώνετε οποιαδήποτε καυτερή λιχουδιά, το σώμα σας αντιδρά, ακριβώς, σαν μια μέρα με καύσωνα. Πως; Παράγει ιδρώτα.

Γάλα με υψηλά Λιπαρά

Αντικαταστήστε το γάλα με γάλα σόγιας ή γάλα αμυγδάλου που είναι φτωχό σε λιπαρά και μια σημαντική ποσότητα ιδρώτα επιτέλους θα σας εγκαταλείψει.

Τα Λιπαρά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Όσο νόστιμα και αν είναι τα junk food, η σοκολάτα, το λευκό ψωμί κι άλλα τέτοιου είδους επεξεργασμένα τρόφιμα ή με πολλά λιπαρά, καλό θα ήταν να το αποφεύγετε, αν θέλετε να σταματήσετε να ιδρώνετε τόσο. Γιατί; Το σώμα μας χρειάζεται το διπλάσιο χρόνο για να επεξεργαστεί τέτοιες τροφές, κι έτσι παράγεται περισσότερος ιδρώτας.

Κάπνισμα

Υπάρχουν άπειροι λόγοι για να σταματήσει κανείς το κάπνισμα και τώρα θα σας πούμε ακόμα έναν. Η νικοτίνη απελευθερώνει στο σώμα την ακετυλοχολίνη, μια ουσία που διεγείρει τους ιδρωτοποιούς αδένες και αυξάνει την αρτηριακή πίεση, καθώς και την θερμοκρασία του σώματος.

 

1,529 total views, 1 views today

Please follow and like us:
error0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *