Μύθοι και Αλήθειες που πρέπει να ξέρεις για την γυμναστική

Mπορεί  ο “πατέρας” των  σύγχρονων  Ολυμπιακών αγώνων, Πιερ Ντε Κουπερτνέν, να υποστήριζε ένθερμα ότι στη γυμναστική ισχύει  το  «πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά» (citius, altius, fartius) έφτασε, όμως, η ώρα να απομυθοποιήσουμε αυτή και άλλες αντιλήψεις γύρω από την γυμναστική.

ΜΥΘΟΣ 1ος: «Δεν ιδρώσατε αρκετά; Προσπαθήστε πιο σκληρά».

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η  αλήθεια είναι ότι η ποσότητα του ιδρώτα, που αποβάλλεται όταν γυμναζόμαστε, είναι ένα δείγμα της σκληρής προσπάθειας που έχουμε κάνει. Με άλλα λόγια ο ιδρώτας είναι η   αντίδραση του σώματος μας που προσπαθεί  να δροσιστεί. Ωστόσο, πολύ σημαντικό ρόλο στην εφίδρωση παίζει και ο ίδιος ο οργανισμός του κάθε ανθρώπου. Επομένως, ο ιδρώτας  είναι δείγμα κι όχι απόδειξη του μεγέθους της άσκησης του καθενός.

ΜΥΘΟΣ 2ος: «Οι κοιλιακοί εξαφανίζουν την κοιλιά».

ΑΛΗΘΕΙΑ: Επίπεδη κοιλιά, σφιχτοί κοιλιακοί μυς και ένα 6 pack ασυναγώνιστο είναι ( ας το παραδεχτούμε) πολύ δύσκολη υπόθεση και δυστυχώς τα σετάκια των πλάγιων και άλλων τύπων κοιλιακών δεν μπορούν να βοηθήσουν ιδιαίτερα. Για να φύγει το “σωσίβιο ” από τη μέση, χρειάζεται να χάσετε λίπος από όλο το σώμα και διατροφή.

ΜΥΘΟΣ 3ος: «Η γυμναστική με βάρη ή η γυμναστική με το βάρος του σώματος μας κάνει το λίπος μυ».

ΑΛΗΘΕΙΑ: Αυτή η θεωρία ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας ορισμένων. Το λίπος και η μυϊκή μάζα είναι δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα με τελείως άλλες δομές κυττάρων. Όταν κάποιος χάνει βάρος και αυξάνει μυϊκή μάζα τα αποτελέσματα δεν φαίνονται στη ζυγαριά αλλά στις αναλογίες και στους πόντους.

ΜΥΘΟΣ 4ος: «Cardio για γρήγορο αδυνάτισμα».

ΑΛΗΘΕΙΑ: Είναι κοινά αντιληπτό ότι οι ασκήσεις όπως είναι το τρέξιμο, το kick boxing, η ποδηλασία, το κολύμπι και άλλα είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος. Αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό καθώς για παράδειγμα και τα βάρη καίνε θερμίδες και μάλιστα ενεργοποιούν τον οργανισμό σε τέτοιο βαθμό, που ο μεταβολισμός παραμένει σε εγρήγορση για τις επόμενες 12 με 16 ώρες.

ΜΥΘΟΣ 5ος: «Πάει ….μεγάλωσες πια»

ΑΛΗΘΕΙΑ: Αυτή είναι μια πολύ κοινή δικαιολογία για όποιον βαριέται να ξεκινήσει την άσκηση και γενικότερα να ασχοληθεί με την υγεία του και τον εαυτό του. Αν θέλετε να γυμναστείτε, ισχύει το “ποτέ δεν είναι αργά “, αλλά μην ξεχνάτε να έχετε μια ρεαλιστική άποψη του τι μπορείτε να κάνετε και να συμβουλεύεστε μόνο ειδικό.

ΜΥΘΟΣ 6ος: «Πονάς…. σημαίνει έκανες καλή δουλειά».

ΑΛΗΘΕΙΑ: Ίσως από τους πιο σοβαρούς μύθους της γυμναστικής και αυτό γιατί πρέπει να γνωρίζουμε αν πιαστήκαμε ή τραυματιστήκαμε. Σίγουρα, όταν ξεκινήσουμε γυμναστική το σώμα μας θα αντιδράσει με υποφερτό πόνο στους μυς, όχι με ανυπόφορο. Σωστή αποθεραπεία μετά την άσκηση είναι η πιο σημαντική “δουλεία ” που μπορούμε να κάνουμε για το σώμα μας. Οι διατάσεις θα μας σώσουν από πόνους στους μυς και το “πιάσιμο”. Ο ανυπόφορος πόνος συνήθως κρύβει κάποιο τραυματισμό όταν έχουμε κάνει σωστές διατάσεις μετά την άσκηση.

Kείμενο: Χριστίνα Μαγγανά

529 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *