Μύθοι και αλήθειες για τους σπόρους Chia

Πρέπει να αναμειχθούν οι σπόροι chia με νερό για να απελευθερώσουν τα θρεπτικά συστατικά τους;

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι ο οργανισμός μπορεί να απορροφήσει όλα τα θρεπτικά συστατικά  του chia-τσία- χωρίς μούλιασμα.  Στην Κεντρική Αμερική αναμιγνύεται με νερό, ζάχαρη και χυμό λεμονιού με την ονομασία Chia Fresca.

Λαμβάνεις την απαραίτητη δόση ωμέγα-3 μόνο με 2 κουταλιές chia;

Με 2 κουταλιές των σπόρων chia μπορείς να λάβεις 5 γραμμάρια ωμέγα-3 ανά ημέρα, ισοδύναμο με την ποσότητα ω3 που αναλογεί σε μισό κιλό ψάρι που θα σου δώσει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα.


Το chia βοηθά στην απώλεια βάρους;

Το chia έχει την ικανότητα να απορροφά νερό 12 φορές τον όγκο του. Αποτέλεσμα να δημιουργεί ένα αίσθημα κορεσμού και μείωση της όρεξης. Η υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 βοηθά στη μεταφορά θρεπτικών ουσιών στο σώμα, η οποία συμβάλλει στη βελτίωση του μεταβολισμού που τελικά οδηγεί στην εξάλειψη του λίπους με αποτέλεσμα την απώλεια βάρους.

Διαφορετικοί τύποι σπόρων chia έχουν την ίδια θρεπτική αξία;

Όλα εξαρτώνται από τη γεωγραφική θέση της φυτείας. Αναζητήστε στη συσκευασία του προϊόντος πιστοποίηση όσον αφορά τον τόπο προέλευσης.

Είναι απαραίτητα τα λιπαρά οξέα;

Ίσως να μην ξέρεις ότι το λίπος παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της σιλουέτας  και γενικά στην υγεία σας. Όλα τα λίπη μπορούν να χωριστούν σε δύο κύριες ομάδες: κορεσμένα και ακόρεστα. Επιπλέον, τα λίπη χωρίζονται σε απαραίτητα και μη απαραίτητα. Τα απαραίτητα λιπαρά πρέπει να προσλαμβάνονται με την τροφή, επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει.

 

Το chia βοηθάει στην έλλειψη συγκέντρωσης;

Η τακτική κατανάλωση ωμέγα-3 βοηθάει στην καλύτερη συγκέντρωση και στην καταπολέμηση της ελλειμματικής προσοχής. Αυτό το είδος των λιπαρών οξέων είναι απαραίτητο για την κανονική λειτουργία του οφθαλμού στον εγκεφαλικό φλοιό και για σημαντικές λειτουργίες όπως η σκέψη και η μνήμη.

Οι σπόροι chia έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες

Το chia μειώνει τις πιθανότητες ανάπτυξης του καρκίνου στους ανθρώπους, λόγω της υψηλής ποσότητας αντιοξειδωτικών που περιέχει. Ο κύριος στόχος των αντιοξειδωτικών είναι η καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που βλάπτουν τα κυτταρικά μόρια τα οποία συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση και δημιουργούν ασθένειες, όπως ο καρκίνος.

Το Ωμέγα-3 στα φυτά είναι χαμηλότερης ποιότητας από ό,τι της θαλάσσιας προέλευσης;

Το ωμέγα-3 φυτικής προέλευσης έχει πολλά πλεονεκτήματα και αποδείχθηκε ότι τα λιπαρά οξέα που προέρχονται από έλαιο είναι ισάξιο με το αντίστοιχο που βρίσκουμε στα ψάρια.

 

Πουτίγκα σοκολάτας με σπόρους chia*
Υλικά

  • 1 1/4 φλ άγλυκο γάλα καρύδας ή αμυγδάλου
  • 1/4 φλ σπόροι chia
  • 3 κ.σ. σκόνη κακάο
  • 1 πρέζα ροζ αλάτι Ιμαλαΐων
  • 1 κ.σ. βιολογικό σιρόπι σφενδάμου ή μέλι
  • φρούτα της αρεσκείας μας, για γαρνιτούρα
  • ξύσμα μαύρης σοκολάτας, για γαρνιτούρα

Διαδικασία

  1. Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα βάζο με καπάκι, ανακατεύουμε και κλείνουμε το καπάκι.
  2. Κουνάμε πολύ δυνατά για να ανακατευτούν πολύ καλά τα υλικά.
  3. Βάζουμε στο ψυγείο μέχρι να δέσουν τα υλικά και να πάρουν τη μορφή πουτίγκας
  4. Αφήνουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 4 ώρες ή όλη τη νύχτα, ανακατεύοντας κατά περιόδους.
  5. Γαρνίρουμε με φρούτα της αρεσκείας μας ή και ξύσμα μαύρης σοκολάτας και σερβίρουμε την πουτίγκα μας κρύα.

*Πηγή: www.dimitrisskarmoutsos.gr

1,236 total views, 2 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *