Ποια εποχή χάνετε καλύτερα βάρος με γυμναστική και διατροφή;

Αναρωτηθήκατε ποτέ για ποιους λόγους το χειμώνα τρώτε πολύ περισσότερο από το καλοκαίρι; Για ποιο λόγο το χειμώνα δε χορταίνετε με την ίδια σαλάτα που σας χορταίνει ως γεύμα το καλοκαίρι;

Ο χειμώνας είναι αναμφίβολα η εποχή που τρώτε περισσότερο αψηφώντας τόσο τη γραμμή, όσο και την υγεία σας. Όσο πιο υπέρβαροι είσαστε τόσο περισσότερο παχαίνετε  και το πιο ανησυχητικό είναι πως το βάρος που παίρνετε κατά τη διάρκεια του χειμώνα χάνεται δύσκολα.  Σύμφωνα με έρευνες, κάθε χειμώνα παίρνετε κατά μέσο όρο 2-3 κιλά.

  1. Πρέπει να τρώτε περισσότερο για να ζεσταθείτε;

ΛΑΘΟΣ! Σύμφωνα με τον Δρ. Άχμεντ Αχμέντ, σύμβουλο σε θέματα παχυσαρκίας και χειρουργό στο Νοσοκομείο Bupa Cromwell, δεν θα μπορούσατε να κάνετε μεγαλύτερο λάθος. «Εκείνοι που έχουν                 παραπάνω βάρος, κρυώνουν πιο εύκολα», λέει. «Το λίπος που βάζετε από τις παραπανίσιες θερμίδες, είναι λευκός λιπώδης ιστός. Το μόνο λίπος που μας κρατάει ζεστούς, είναι ο καφέ λιπώδης ιστός, τον οποίον έχουν τα μωρά».

Το λευκό λίπος αποθηκεύει ενέργεια ενώ το καφέ καίει θερμίδες για να παράγει θερμότητα.

 

  1. Νιώθετε πως πεινάτε διαρκώς το χειμώνα

ΛΑΘΟΣ! Αν ντυνόσαστε ζεστά όποτε βγαίνετε έξω και διατηρείτε εξίσου ζεστό και το σπίτι σας, είναι μάλλον απίθανο οι χαμηλές χειμερινές θερμοκρασίες να συμβάλουν σε σημαντική αλλαγή της όρεξής σας.

Ποια εποχή χάνετε καλύτερα βάρος συνδυάζοντας γυμναστική και διατροφή;

Υπάρχει βέβαια και η πιθανότητα να φταίει η ορμόνη μελατονίνη. Η μελατονίνη είναι ορμόνη που παράγεται από τον εγκέφαλο και συγκεκριμένα από την επίφυση. Συμβάλει στο να ξέρετε πότε πρέπει να πάτε για ύπνο και σας φέρνει υπνηλία. Αλλά όπως λένε οι επιστήμονες φαίνεται να παίζει σημαντικό  ρόλο και στην όρεξη. Την άνοιξη και το καλοκαίρι τα επίπεδα της μελατονίνης πέφτουν ενώ το χειμώνα και το φθινόπωρο αυξάνονται. Η μελατονίνη εκκρίνεται ποιo εύκολα με το σκοτάδι. Άλλωστε, το χειμώνα νυχτώνει νωρίτερα από το καλοκαίρι. Βέβαια, έρευνες έδειξαν ότι στα περισσότερα θηλαστικά η αύξηση της ορμόνης αυτής μειώνει την όρεξη. Μάλλον, όμως, σε κάποια άλλα όπως είναι ο άνθρωπος, μπορεί να ευθύνεται για την αύξηση βάρους και το άνοιγμα της όρεξης.

3.Θέλετε να τρώτε τις πιο παχυντικές τροφές

ΣΩΣΤΟ! Εφόσον η ηλικία σας … αυξάνεται κάθε χρόνο και δεν έχετε πλέον τη δυναμική του νεανικού μεταβολισμού που θα σας επέτρεπε να τρώτε ντόνατς, τηγανιτές πατάτες και τηγανητό κοτόπουλο, χωρίς να «κερδίζετε» ούτε κιλό, είναι καιρός να κόψετε μερικά από τα πιο παχυντικά φαγητά. Οι έρευνες που γίνονται και μελετούν το εποχιακό βάρος είναι κατηγορηματικές. Η ανία είναι αυτή που σας σπρώχνει να καταναλώνετε τροφές παχυντικές σε διπλάσιο ρυθμό. Αυτό που είναι εκπληκτικό, είναι πως την άνοιξη και το καλοκαίρι καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες αλλά είναι διαφορετικό το είδος των τροφών που προτιμάτε τις εποχές εκείνες.

Το χειμώνα, οι τροφές που σας φτιάχνουν το κέφι μέσα στην κακοκαιρία και το σκοτάδι είναι πιο παχυντικές, αυξάνοντας τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και αφήνοντάς σας να πεινάτε ακόμα περισσότερο.

  1. Δεν τρώτε περισσότερο κι όμως παχαίνετε

ΣΩΣΤΟ! Μελέτες δείχνουν, όσο μεγαλύτερη είναι η ποικιλία, των τροφών και των εδεσμάτων τόσο περισσότερο τρώτε.

Έτσι, ποια είναι τα «κακά» τρόφιμα του χειμώνα, που οι θερμίδες τους είναι πολλές και  πρέπει να μείνετε μακριά τους;

Η αλήθεια, λένε οι ειδικοί, είναι ότι πραγματικά δεν υπάρχουν «κακά» τρόφιμα. Μικρές ποσότητες ακόμη και των πιο παχυντικών τροφίμων μπορούν να «χωρέσουν» στη διατροφή σας.

Βέβαια σίγουρα υπάρχουν τρόφιμα που μπορεί να είναι χειρότερα για εσάς από ότι είναι για κάποιους άλλους. Όταν ελέγχετε τις θερμίδες τους, να έχετε πάντα κατά νου ότι οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται καθημερινά λιγότερες από 2.000 θερμίδες, 65 γραμμάρια του συνολικού λίπους, και 20 γραμμάρια κορεσμένου λίπους.

Επίσης, ενδέχεται να ενοχοποιείται και η βιταμίνη D. Τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D, της βιταμίνης που το σώμα συνθέτει με τη βοήθεια του ήλιου μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του βάρους σας. Επειδή νυχτώνει νωρίτερα και ο ήλιος χάνεται, είναι δυνατόν να αποθηκεύσετε περισσότερο λίπος.

  1. Δεν φταίτε εσείς, φταίει η τηλεόραση

Και ΣΩΣΤΟ και ΛΑΘΟΣ! Το φαγητό μπροστά στην τηλεόραση αποξενώνει και… παχαίνει!

Εν μέρει έχετε δίκιο! Το καλοκαίρι με τις διακοπές,  τα μπανάκια και τις βόλτες, που καιρός για τηλεόραση. Το χειμώνα πάλι, στρώνεστε στον καναπέ και τρώτε μπροστά στην τηλεόραση  χωρίς να το καταλαβαίνετε.

Είναι γεγονός ότι, όταν η προσοχή σας δεν είναι επικεντρωμένη σε αυτό που κάνετε, χάνετε τον έλεγχο. Έτσι, αν την ώρα που τρώτε παρακολουθείτε και τηλεόραση, το αποτέλεσμα είναι να μην καταλαβαίνετε τι και πόσο τρώτε.

Ο τηλεθεατής παραμένει καθηλωμένος σε μια πολυθρόνα, χωρίς να κινείται, περιορίζοντας σημαντικά τη φυσική του δραστηριότητα, ενώ συνήθως πάντα κάτι τσιμπολογά και εκτός γευμάτων. Ο ελεύθερος χρόνος καταναλώνεται σε μιαν απόλυτα καθιστική και καθόλου δημιουργική δραστηριότητα.  Σώμα και μυαλό αδρανούν και οι «καύσεις» του οργανισμού περιορίζονται.

Αν πρέπει να γίνετε φύλακας του καναπέ, φροντίστε στα διαλείμματα της αγαπημένης σας εκπομπής ή ταινίας να γυμνάζετε το κορμί. Έτσι δεν θα βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση … «Να το χάσεις το κορμί πατριώτη».

  1. Το χειμώνα ο μεταβολισμός σας “χαλαρώνει” και εμποδίζει την καύση θερμίδων

ΣΩΣΤΟ! Όλες ξέρουμε ότι η κίνηση και η γυμναστική κάνει καλό στη γραμμή μας. Αυτό και μόνο μπορεί να δώσει μια απάντηση στο γιατί κατά τη διάρκεια του χειμώνα οι γυναίκες παίρνουν περισσότερα κιλά, ιδίως αν δεν προσέχουν την διατροφή τους. Το χειμώνα γίνεται λιγότερο ελκυστική η άσκηση. Πολλές έρευνες διαιτολόγων έχουν δείξει ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα όλοι περνούμε, λόγω κρύου, περισσότερο χρόνο στο σπίτι, αλλά και στον… καναπέ. Έτσι, ο μεταβολισμός «χαλαρώνει» και εμποδίζει την καύση θερμίδων.

Οι διαιτολόγοι συνιστούν την γυμναστική έστω και μέσα στο σπίτι. Μερικές ασκήσεις μπορεί να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τη γραμμή σας, ακόμη και αν κάνει… αρκετό κρύο για να πάτε στο γυμναστήριο.

Μπορείτε να κερδίσετε τη «μάχη με το χειμώνα» αξιοποιώντας μερικές χρήσιμες οδηγίες διατροφής:
  • Το Φθινόπωρο είναι μια μεταβατική περίοδος και το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται σταδιακά το χρόνο του για να μεταβεί από τις υψηλές θερμοκρασίες και την ξεγνοιασιά του καλοκαιριού στις χαμηλές θερμοκρασίες και τις αυξημένες υποχρεώσεις του Φθινοπώρου.
  • Όλο το καλοκαίρι δεν είχατε συγκεκριμένο πρόγραμμα στη διατροφή σας. Το μεσημέρι ήσασταν για μπάνιο, το απόγευμα για καφέ και τρώγατε όποτε βρίσκατε χρόνο στα ενδιάμεσα. Καιρός να βάλετε και πάλι τάξη στην διατροφή σας.
  • Μήλα, πορτοκάλια, μανταρίνια, αβοκάντο και σταφύλια. Υπάρχουν σε αφθονία αυτή την εποχή.
  • Τα φρούτα του Φθινοπώρου ήρθαν για να σου προσφέρουν το καλύτερο “άλλοθι” για δίαιτα.
  • Ευεργετικές βιταμίνες και μια πολύ καλή αφορμή για να διατηρήσετε σταθερό (ή και να χάσετε) βάρος με σύμμαχο τα τρόφιμα της εποχής.
  • Καταναλώστε τροφές όπως αβοκάντο, ανανά, μπανάνα, δαμάσκηνα, ντομάτες, γαλακτοκομικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και ιδιαίτερα αμύγδαλα, σουσάμι, ταχίνι, πουλερικά, αυγά. Αποτελούν πηγές σεροτονίνης, μιας ορμόνης που επηρεάζει θετικά τη διάθεσή μας και την ικανότητά μας να σταματήσουμε το φαγητό.
  • Αποφύγετε τα μακαρόνια με τυρί. Είναι ένα all-time αγαπημένο φαγητό τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες, αλλά μπορεί να «σπείρουν» τον όλεθρο.
  • Ποιος ξέχασε πόσο αγαπάει ένα πιάτο  με τυρί και τηγανιτές πατάτες που έτρωγε σχεδόν κάθε μέρα το καλοκαίρι; Κανείς! Αλλά, επειδή μια μερίδα έχει 568 θερμίδες, 40 γραμμάρια λίπους και 21 γραμμάρια κορεσμένου λίπους καλό είναι να το ξεχάσετε!
  • Γεμίστε το πιάτο σας με βιταμίνες με έμφαση στη βιταμίνη Β12 (το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια , τα αυγά, τα γαλακτοκομικά και οι ανεπεξέργαστοι υδατάνθρακες όπως ψωμί ολικής, καστανό ρύζι, βρώμη, κ.α.) και τη βιταμίνη C (στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά) ώστε να αποκτήσετε ενέργεια και ζωντάνια.
  • Αποφύγετε τις πίτες του χειμώνα, αν και είναι από τα αγαπημένα εδέσματα.
  • Τα μπισκότα. Ένα μικρό μπισκότο δεν αποτελεί πρόβλημα. Κι όμως, ένα μπισκότο έχει περίπου 200-250 θερμίδες. Βέβαια δεν είναι κακό αν τρώμε μόνο ένα, αλλά ποιος μπορεί να σταματήσει στο ένα;
  • Αυξήστε την κατανάλωση των υγρών ημερησίως για επαρκή ενυδάτωση μιας και το χειμώνα τα περιορίζετε λόγω χαμηλών θερμοκρασιών. Πολλές φορές, συγχέουμε τα αισθήματα δίψας και πείνας και αντί να καταναλώσετε ποσότητα υγρών και να ξεδιψάσετε, οδηγείστε στην κατανάλωση φαγητού.
Πέρα από τον περιορισμό των πιο παχυντικών τροφών, δείτε παρακάτω μερικές γενικότερες συμβουλές από ειδικούς για την αποφυγή της αύξησης του σωματικού σας βάρους το χειμώνα:
  • Φάτε μια ζεστή σούπα με λαχανικά πριν το γεύμα. Οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση σούπας πριν από ένα γεύμα μπορεί να σας χορτάσει και να σας βοηθήσει να φάτε λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια του γεύματος.
  • Χρησιμοποιείτε μόνο άπαχο κρέας. Αλλά ακόμα και τότε, θυμηθείτε να κρατήσετε λογικές μερίδες.
  • Συμπεριλάβετε άπαχες πρωτεΐνες στη διατροφή σας. Θα σας δώσουν ένα αίσθημα πληρότητας.
  • Αντικαταστήστε την κρέμα στη συνταγή με γάλα χωρίς λιπαρά.
  • Χρησιμοποιήστε 2 ασπράδια αυγών, αντί κάθε ολόκληρο αυγό σε συνταγές.

Μην ξεχνάτε ότι η συνήθεια της άσκησης και της ισορροπημένης διατροφής θα σας βοηθήσει να «χτίσετε» ένα γερό σώμα και μια ισχυρή προσωπικότητα γεμάτη αυτοπεποίθηση.

678 total views, 1 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *