6 Συχνές Ερωτήσεις για το Διαλογισμό

Με την εμπειρία του διαλογισμού βιώνουμε ένα όμορφο ταξίδι   
Μερικές συχνές ερωτήσεις  

1. Τι είναι ο διαλογισμός;

Ο διαλογισμός σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Ας συμφωνήσουμε στην κλασσική έννοια ότι ο διαλογισμός έχει σκοπό να ξυπνήσει τον εσωτερικό μας κόσμο και να μας δώσει επίγνωση του «Ποιος πραγματικά είμαι». Ένα πρακτικό εργαλείο που δεν είναι μόνο για yogis που μένουν σε ashramς ή για πολυάσχολους ανθρώπους των πόλεων. Ο διαλογισμός είναι μια μορφή πνευματικής συγκέντρωσης με την οποία καταφέρνουμε να χαλαρώσουμε και είναι για όλους. Με τον διαλογισμό απομακρύνουμε κάθε αρνητική σκέψη ή εξωτερικό ερέθισμα από τη συνειδητότητα μας. Το σημείο κλειδί στην διαδικασία του διαλογισμού είναι ο εσωτερικός «παρατηρητής». Στο πρώτο στάδιο έχουμε την χαλάρωση και συγκέντρωση του νου. Στο δεύτερο στάδιο ακολουθεί η επίγνωση του εαυτού μας καθώς εστιάζουμε σε ένα αντικείμενο. Πολύ σημαντική στην όλη διαδικασία είναι η αναπνοή μας, που θα πρέπει να είναι αργή και σταθερή.

     2. Γιατί να διαλογιστώ;

Προτιμάς ένα ακατάστατο και βρώμικο δωμάτιο ή ένα καθαρό και τακτοποιημένο; Με την έννοια αυτή ο διαλογισμός καθαρίζει το μυαλό, το σώμα και την ψυχή. Είμαστε καθημερινοί δέκτες πάρα πολλών πληροφοριών. Ακόμη και χωρίς να το θέλουμε ο υποσυνείδητος νους μαζεύει κάθε πληροφορία που πέφτει στην αντίληψη του. Με τον διαλογισμό δεν επιδιώκουμε να αλλάξουμε ή να φτιάξουμε κάτι. Παρατηρούμε τα γεγονότα. Σκοπός του διαλογισμού είναι να αντλήσουμε εσωτερική γνώση και εμπειρία με τη βοήθεια της ψυχικής χαλάρωσης που στο τέλος θα μας δώσει την ευεξία. Η καθαρή σκέψη βοηθάει σε διάφορους τομείς καθώς αυξάνει την θέληση μας για ζωή, ενεργοποιεί μηχανισμούς που κάτω από άλλες περιστάσεις θα αδρανούσαν και γενικότερα αυξάνει την ευεξία μας.

3. Πόσο συχνά και κάθε πότε πρέπει να διαλογίζομαι;

Αυτό είναι κάτι πολύ προσωπικό και δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Ο διαλογισμός μπορεί να βιωθεί σε οποιαδήποτε στιγμή της καθημερινότητάς μας, χωρίς να απαιτεί ειδικές προϋποθέσεις απομόνωσης, ειδικών στάσεων του σώματος, διατροφής, θρησκευτικών πεποιθήσεων, κ.ά.. Μπορεί και πρέπει να ασκηθεί μέσα στη «δίνη» των καθημερινών μας υποχρεώσεων, χωρίς να τις διαταράσσει ή να διαταράσσεται από αυτές; Σύμφωνα με τον Κρισναμούρτι: « Ξέρετε, δεν πρέπει ποτέ να διαλογίζεστε μπροστά σε όλο τον κόσμο, ή μαζί με κάποιον άλλον ή ομαδικά. Πρέπει να διαλογίζεστε σε κάποιο απόμερο σημείο, στην ησυχία της νύχτας ή στη γαλήνη πολύ νωρίς το πρωί». [1]

Ο διαλογισμός σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους.

  4. Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια του διαλογισμού;

Όταν κάποιος ασκείται στον διαλογισμό, σύμφωνα με έρευνες, ένα πλήθος αλλαγών συντελούνται στο μυαλό και το σώμα του. Αρκούν μερικά λεπτά αυτοσυγκέντρωσης με κλειστά μάτια. Επίσης, έρευνες δείχνουν πως η αρτηριακή μας πίεση πέφτει και η κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο αυξάνεται. Με την συστηματική πρακτική ενασχόλησης του διαλογισμού οι ορμόνες που συνδέονται με τα επίπεδα του στρες αλλάζουν. Είναι το αντίθετο του μηχανισμού «μάχη ή φυγή» που νιώθουμε όταν αντιμετωπίζουμε στρεσογόνες καταστάσεις. Όσοι ασχολούνται με τον διαλογισμό, αρχάριοι ή προχωρημένοι, κατανοούν τα οφέλη. Μελέτες, επίσης, συνδέονται με την αύξηση του ορίου ηλικίας  λόγω της άσκησης του διαλογισμού.

   5. Γιατί ο διαλογισμός γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένος σήμερα;

Η σχέση του διαλογισμού με τον άνθρωπο είναι σχετική εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Λέγεται πως ο διαλογισμός σε 20 χρόνια θα είναι τόσο διαδεδομένος όπως είναι σήμερα η γιόγκα. Ο εξωτερικός κόσμος πάντα θα αντιμετωπίζει προκλήσεις, για αυτό και σήμερα είναι πιο επιτακτική η ανάγκη για διαλογισμό και σύνδεση από πριν. Σε μια εποχή που είμαστε συνδεδεμένοι με τα smart phones και τα tablets έχουμε χάσει την προσωπική μας σύνδεση. Στις μέρες μας ξεκινάει κάποιος τον διαλογισμό για να αντιμετωπίσει το στρες. Ζούμε σε μια κατάσταση έντονου στρες όλη την ώρα, κάθε μέρα. Βομβαρδιζόμαστε από άσχημες ειδήσεις, κατάθλιψη, αρνητισμό και πιστεύουμε σε ένα υλιστικό κόσμο που η απόκτηση περισσότερων υλικών στρεσάρει το σώμα και το πνεύμα μας.

   6. Ποια είναι τα οφέλη του διαλογισμού-πριν και μετά την πρακτική;

Τα οφέλη του διαλογισμού κατά τη διάρκεια είναι:

  • Μια μοναδική εμπειρία
  • Να αποκοιμηθούμε (σε περίπτωση που μας λείπει ύπνος)
  • Να απομακρύνουμε το στρες από τον οργανισμό μας
  • Να βιώσουμε μια ξεχωριστή εγκεφαλική εμπειρία

Συμβουλή: Μην κρίνουμε την διαδικασία του διαλογισμού. Ας πάρουμε τη θέση του παρατηρητή και ας αποφασίσουμε να το κάνουμε!

Τα οφέλη του διαλογισμού γενικότερα:

  • Μας δίνει ενέργεια, διαύγεια
  • Είμαστε ανοικτοί σε προκλήσεις και νέες εμπειρίες
  • Θωρακίζουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και είμαστε πιο υγιείς
  • Καταπολεμάμε νοσήματα όπως ο διαβήτης, η κατάθλιψη, η υπέρταση

Με τον διαλογισμό όλα κινούνται ήρεμα προς τη σωστή κατεύθυνση και τα οφέλη μας είναι ολιστικά σε σώμα, ψυχή και συναίσθημα.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι διαλογισμού που καλό είναι να εξετάσεις ποιος σου ταιριάζει.

[1] http://www.to-en.gr/afos/Krishnamurti/p4.htm

965 total views, 1 views today

Please follow and like us:
0
Ioanna Ioannidou

Ioanna Ioannidou

H Ιωάννα Ιωαννίδου είναι Content Writer και Διορθώτρια Κειμένων ενώ καλλιεργεί την περιβαλλοντική της συνείδηση καθημερινά. Γράφει για όλα τα θέματα που αφορούν την πράσινη ατζέντα όπως βιώσιμη μόδα, διαλογισμός, γιόγκα, ταξίδια και εναλλακτικές θεραπείες καθώς πιστεύει σε έναν ολιστικό τρόπο σκέψης που υιοθέτησε τα τελευταία χρόνια καταφέρνοντας να αποκτήσει μια πιο πράσινη, οικολογική στάση ζωής μειώνοντας αισθητά το άγχος από την καθημερινότητα. Εξασκείτε στη Yoga και μαθαίνει Thai Massage.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *