7+1 Tips για τη διατήρηση της Ψυχικής Ενέργειας

 

Κάθε άνθρωπος έχει συγκεκριμένα αποθέματα ενέργειας τα οποία διανέμει σε διάφορες εργασίες ανάλογα με την κρίση του. Με τον καιρό,  τα αποθέματα μειώνονται αισθητά και η απόδοση πέφτει απότομα.

Αν ακολουθήσουμε συγκεκριμένους κανόνες θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε, καταναλώνοντας πολύ λιγότερη ενέργεια, στην πολυποικιλότητα των εργασιών μας.

Πώς να διατηρήσεις την ψυχική σου ενέργεια;
  1. Κατανάλωση διανοητικής ενέργειας. Οποιαδήποτε απόφαση κι αν πάρεις, καταναλώνεις διανοητική ενέργεια. Κάποιες αποφάσεις μπορεί να είναι σημαντικές, κάποιες όχι (για παράδειγμα τι ρούχα να φορέσω σήμερα). Κρίνοντας από τις εμφανίσεις μερικών διασημοτήτων του πλανήτη όπως ο Barack Obama,ο Mark Zuckerberg θα παρατηρήσεις ότι οι στιλιστικές τους επιλογές σε οποιαδήποτε εκδήλωση και αν βρίσκονται είναι σχεδόν όλες τις φορές παρόμοιες. Ο λόγος είναι προφανής όπως είπε ο Mark Zuckerberg: «Μία λιγότερη απόφαση για κάτι όχι σπουδαίο το πρωί, οδηγεί σε καλύτερες αποφάσεις για πράγματα που πραγματικά έχουν σημασία».  Tip: Πριν κοιμηθείς φτιάξε το πλάνο της επόμενης ημέρας βάζοντας τις εργασίες σε σειρά προτεραιότητας.
  2. Προγραμματισμός. Η συμπλήρωση μιας λίστας, που αφορά τον προγραμματισμό των εργασιών, των οικογενειακών υποχρεώσεων, τα σπορ ή οτιδήποτε άλλο, όσο εύκολη είναι στο σχεδιασμό τόσο πιο πολύπλοκη είναι η διεκπεραίωση της. Στην προσπάθεια να συμπεριλάβεις όλο και περισσότερες εργασίες ή δραστηριότητες στο πρόγραμμα σου ξεχνάς το βασικότερο:  Να ξεκουραστείς. Μια από  τις σημαντικότερες πτυχές της ζωής για μια ισορροπημένη ζωή. Ένα βιβλίο ή κάποια δραστηριότητα που σε ηρεμεί πρέπει να υπάρχει ανελλιπώς στο καθημερινό σου πρόγραμμα έτσι ώστε, να ανακτήσεις τη χαμένη σου ενέργεια.
  3. Τακτοποίηση. Κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι η τακτοποίηση του χώρου εργασίας δεν είναι το ίδιο σημαντικό όπως η παραγωγικότητα. Όμως η παραγωγικότητα μπορεί να εξαρτηθεί από το πόσο τακτοποιημένος μπορεί να είναι ο χώρος εργασίας. Σύμφωνα με έρευνα ένας μεγάλος αριθμός οπτικών ερεθισμάτων έχει σημαντική επίδραση στον εγκέφαλο όταν προσπαθεί να συγκεντρωθεί. Σημειωματάρια, συνδετήρες , κινητό τηλέφωνο, κούπα του καφέ (που την έχεις ξεχάσει από το πρωί) είναι κάποια από τα πράγματα που υπάρχουν στο γραφείο και σου αποσπούν την προσοχή. Το αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση περισσότερης  ψυχικής ενέργειας για να μπορεί το μυαλό σου να συγκεντρωθεί. Έτσι καταλαβαίνεις ότι με την τακτοποίηση, όχι μόνο στο χώρο του γραφείου αλλά οπουδήποτε είναι εφικτό, μπορείς να βελτιώσεις σημαντικά τη συγκέντρωση σου και να νιώσεις πιο χαλαρή.
  4. Αναβλητικότητα. Πολλές φορές όταν ο εγκέφαλος είναι κουρασμένος είναι πολύ πιθανόν να αναβάλει μια εργασία για αργότερα. Ακούγεται λογικό αλλά η αναβλητικότητα πολύ πιθανόν, να έχει κακή επίδραση στη ψυχική ενέργεια. Μια καλή λύση είναι ο  «Κανόνας των 2 λεπτών». Εάν μπορείς να κάνεις μια εργασία σε λιγότερο από 2 λεπτά καν’ τη τώρα! Το πιο σημαντικό σε αυτό τον τρόπο, δεν είναι όπως φαντάζεσαι  το αποτέλεσμα της εργασίας που θα φέρεις εις πέρας σε 2 λεπτά, αλλά η άμεση παρακίνηση που δέχεσαι ώστε να κάνεις τη συγκριμένη διαδικασία. Ένα σημαντικό βήμα που θα σε βγάλει από τη στασιμότητα της αναβλητικότητας. Δεν μπορώ να σου εγγυηθώ ότι θα έχεις αποτέλεσμα  με αυτόν τρόπο αλλά μπορώ να σου εγγυηθώ ότι δεν θα έχεις, αν δεν το δοκιμάσεις.
  5. Τελειότητα. Κανένας δε θα πει όχι στο τέλειο αποτέλεσμα αλλά όπως σε όλα τα πράγματα τις περισσότερες φορές χρειάζεται μέτρο. Πολλές φορές στη δουλειά σου προσπαθείς να δώσεις το 100% του εαυτού σου για να γράψεις μια επιστολή η οποία θα διαβαστεί και θα πεταχτεί σε 5 λεπτά, χωρίς να αναγνωρισθεί ο κόπος σου. Μην καταναλώνεις άσκοπη ψυχική ενέργεια για να πετύχεις το τέλειο αποτέλεσμα. Μερικές φορές κάποιες εργασίες πρέπει να γίνονται απλώς καλά.
  6. Κράτησε σημειώσεις. Όσες περισσότερες πληροφορίες συλλέγονται στον εγκέφαλο τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνει. Μάθε να κρατάς σημειώσεις (σε ηλεκτρονική μορφή ή σημειωματάριο ότι θεωρείς πιο πρακτικό) για πράγματα που δεν πρέπει να ασχολείται το μυαλό σου. Όσο απασχολημένη και αν είσαι με τη δουλειά δεν θα ξεχάσεις ποτέ τη σημείωση σου. Tip: Πολλοί υποστηρίζουν ότι όταν γράφεις μια σημείωση καταχωρείτε καλύτερα στη μνήμη. Ίσως η ασφάλεια που προσφέρει η γραφή («τα γραπτά μένουν») κάνει το μυαλό να είναι πιο χαλαρό και πιο συγκροτημένο.
  7. Σωστή διατροφή. Η διατροφή έχει μεγάλο αντίκτυπο στην παραγωγικότητα. Τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη όπως το άσπρο ψωμί, το άσπρο ρύζι, η άσπρη ζάχαρη το μόνο που μπορούν να σου δώσουν είναι μια γρήγορη ώθηση ενέργειας. Αντιθέτως δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά φρούτα (τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη) και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη θα αυξήσουν την ενέργεια σου σταδιακά με αρκετά μεγαλύτερη διάρκεια.
  8. Κατανάλωση νερού. Η ποσότητα του νερού που πρέπει να πίνεις καθημερινώς είναι 6-8 ποτήρια. Η κακή ενυδάτωση του σώματος είναι βέβαιο, ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία και την παραγωγικότητα. Σύμφωνα με έρευνες η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη μνήμη σου και τη λήψη αποφάσεων. Το γεγονός ότι ένας άνθρωπος δεν μπορεί να αντέξει χωρίς νερό πάνω από 72 ώρες δείχνει το πόσο αναγκαίο είναι για τον οργανισμό.

Σου άρεσε αυτό που διάβασες;

Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

514 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *