Αβοκάντο: Το μικρό θαύμα της φύσης και τα εκπληκτικά οφέλη στην υγεία

Αν και τεχνικά είναι φρούτο, το αβοκάντο χρησιμοποιείται ευρέως ως λαχανικό. Η ιστορία του είναι πολύ παλιά. Ανακαλύφθηκε στις τροπικές περιοχές του Μεξικού όπου το καλλιεργούσαν οι ιθαγενείς. Οι κύριες ποικιλίες του είναι τέσσερις: το Hass (θεωρείται το καλύτερο), το οποίο έχει σκοτεινό, λαμπερό δέρμα, το Ettinger και το Fuerte που έχουν σχήμα αχλαδιού και το πιο σφαιρικό, Nabal.

Το αβοκάντο είναι επίσης γνωστό ως βουτυρένιο αχλάδι, λόγω της λιπαρότητάς του, αλλά και ως αχλάδι αλλιγάτορας λόγω της υφής του δέρματος της ποικιλίας Hass. Δεν θεωρείται τυχαία ένα από τα πιο θρεπτικά φρούτα, καθώς περιέχει μεταξύ άλλων, βιταμίνη Ε, σίδηρο, κάλιο και νιασίνη. Είναι επίσης μοναδικό καθώς περιέχει λάδι – με το μεγαλύτερο μέρος του είναι ο καλός, μονοακόρεστος τύπος.

Διαλέξτε το καλύτερο

Φροντίστε το δέρμα να είναι καθαρό και λαμπερό και η σάρκα να πιέζεται ελαφρά προς τα μέσα. Εάν τα  αβοκάντο σας είναι σκληρά και άγουρα, μπορείτε να τα ωριμάσετε γρήγορα βάζοντας τα σε μια χαρτοσακούλα με μπανάνα (και εκτός ψυγείου).

Προετοιμασία

Χρησιμοποιώντας ένα μικρό κοφτερό μαχαίρι, κάντε μια βαθιά τομή σε όλο το μήκος του αβοκάντο, από πάνω προς τα κάτω. Βεβαιωθείτε ότι το μαχαίρι συναντά το κουκούτσι. Περιστρέψτε τα δύο μισά προς αντίθετες κατευθύνσεις για να τα διαχωρίσετε. Για να αφαιρέσετε το κουκούτσι, χαλαρώστε το με ένα κουτάλι ή, με γρήγορες κινήσεις, «κολλήστε» πάνω ένα μαχαίρι, στρίψτε το και βγάλτε το. Η σάρκα του αβοκάντο αποχρωματίζεται γρήγορα όταν έρχεται σε επαφή με τον αέρα: για να αποφευχθεί αυτό, περιχύστε χυμό λεμονιού.

Αποθηκεύστε τα

Μόλις ωριμάσουν, βάλτε τα στο ψυγείο.

Καταναλώστε  τα

Τα αβοκάντο είναι καλύτερα να τα καταναλώνουμε ωμά και όχι μαγειρεμένα. Κόψτε τα στη μέση και σερβίρετε με ελαιόλαδο και βαλσάμικο ξύδι ή βινεγκρέτ. Ανακατέψτε με ντομάτες, σκόρδο και τσίλι για να κάνετε την κλασική μεξικάνικη σος γουακαμόλε. Προσθέστε λεπτές φετούλες αβοκάντο, ντομάτα,μοτσαρέλα και λάδι για να φτιάξετε μια ιταλική τρίχρωμη σαλάτα.

 

Τα 10 κορυφαία οφέλη της κατανάλωσης αβοκάντο

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, να βελτιώσετε το δέρμα σας και να μειώσετε τον κίνδυνο πολλών απειλητικών ασθενειών όπως ο καρκίνος, ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις, αξίζει να συμπεριλάβετε αυτά τα εξαιρετικά υγιεινά φρούτα στη διατροφή σας.

  • Το αβοκάντο είναι τροφή πλούσια σε μoνοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρδιοπάθειας. Όταν αυξάνεται η πρόσληψη μονοακόρεστων λιπαρών, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου ελαττώνεται κατά 19%.
  • Δρα προστατευτικά μειώνοντας την κακή χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση του αίματος, ενώ αυξάνει τα επίπεδα «καλής» χοληστερόλης -HDL.
  • Έχει βιταμίνη Κ, σημαντική για την πήξη του αίματος και την στερεότητα των οστών.
  • Είναι πλούσιο στο σύμπλεγμα βιταμινών Β, που προστατεύει τον ανθρώπινο οργανισμό από την οξείδωση των ελεύθερων ριζών.
  • Παρέχει φυτοστερόλες όπως των β-σιτοστερόλη, καμπεστερόλη και στιγμαστερόλη, που βοηθούν στο καρδιαγγειακό σύστημα.
  • Περιέχει ολεϊκό οξύ που μεταξύ άλλων προσφέρει προστασία από την εκδήλωση καρκίνου του μαστού.
  • Είναι πλούσιο στο καροτενοειδές λουτεΐνη, το οποίο βοηθά στην καλή συντήρηση του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού και προστατεύει από τον καταρράκτη.
  • Περιέχει τοκοφερόλες οι οποίες παρεμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του προστάτη.
  • Βοηθά άτομα με δυσκοιλιότητα.

Ποσότητα ανά 100 g

Θερμίδες (kcal) 160

Λιπίδιο              15 g

Χοληστερόλη    0 mg

Νάτριο               7 mg

Κάλιο                485 mg

Υδατάνθρακες     9 g

Φυτικές ίνες        7 g

Ζάχαρη                0,7 g

Πρωτεΐνη              2 g

Βιταμίνη A          146 IU

Βιταμίνη C          10 mg

Ασβέστιο             12 mg

Σίδηρος                0,6 mg

Βιταμίνη D          0 IU

Βιταμίνη B6        0,3 mg

Βιταμίνη B12      0 µg

Μαγνήσιο           29 mg

 

Κείμενο: Ανδρονίκη Κολοβού

567 total views, 1 views today

Please follow and like us:
error0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *