Αυτοσυμπόνοια: Τον εαυτό μας πόσο τον φροντίζουμε;

Πόσες φορές έχουμε ακούσει ως παιδιά να συμπονούμε τους άλλους και να φροντίζουμε τους γύρω μας για να μην πληγώνονται από τη συμπεριφορά μας…

Είτε ως παιδί, είτε ως ενήλικας, επαγγελματίας και εργαζόμενος αλλά και ως γονιός θα έλεγα, φροντίζουμε να είμαστε σωστοί, τυπικοί, ευγενικοί και συμπονετικοί με τους γύρω μας ή τέλος πάντων προσπαθούμε να είμαστε.

Τον εαυτό μας όμως τον φροντίζουμε;

Η έννοια της αυτο-συμπόνοιας έχει εισαχθεί τελευταίως και στόχο έχει την αναγνώριση των αναγκών μας αλλά και το σεβασμό αυτών για μια καθημερινότητα απαλλαγμένη από το άγχος και το stress. Η διαδικασία αυτή βοηθάει στο να νιώσουμε ικανοποίηση, όπου αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε τα συναισθήματα που έχουμε, τις επιθυμίες αλλά και τα πιστεύω μας.

Photo by Guilherme Stecanella on Unsplash

Ουσιαστικά μέσω της αυτο-συμπόνοιας καλούμαστε να αποδεχθούμε τον ίδιο μας τον εαυτό σε συνάρτηση με τα λάθη μας και τις αδυναμίες μας. Με τον όρο αυτο-συμπόνοια δεν σχολιάζουμε και κρίνουμε τον εαυτό μας θετικά, αντιθέτως προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τη σχέση με τον εαυτό μας και το τρόπο που φροντίζουμε εμάς.

Αυτο-συμπόνοια σημαίνει:

Ευγένεια όπου στόχο έχει να μας εκπαιδεύσει να μην γινόμαστε εχθροί του εαυτού μας και του τρόπου που χαρακτηρίζουμε τον εαυτό μας καθημερινά. Στόχος είναι να μάθουμε να είμαστε πρωτίστως ευγενικοί με τον εαυτό μας και αυτό το συναίσθημα θα αντανακλά στους γύρω μας. Η ευγένεια και ο σεβασμός στο πρόσωπο μας από εμάς τους ίδιους θα μας χαρίζει την ευγένεια και το σεβασμό στο πρόσωπό μας από τους τρίτους.

Ζω το τώρα. Πολλές φορές στην καθημερινότητά μας αδυνατούμε να αντιληφθούμε τον πόνο και τη στενοχώρια που προξενούμε στον εαυτό μας. Κρίνουμε αρνητικά κάθε μας κίνηση, κάθε μας σκέψη. Ίσως πολλοί πιστεύουν ότι με την αυτοκριτική μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να βελτιωθούμε. Αντίθετα θα έλεγα, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να ενεργοποιούμε το αμυντικό μας σύστημα που μας προκαλεί stress και φόβο για τον κίνδυνο που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Από τη φύση μας όμως το μόνο που επιζητούμε είναι το χάδι, το άγγιγμα και την φροντίδα. Είμαστε τα μόνο θηλαστικά που χωρίς φροντίδα στο ξεκίνημα τουλάχιστον της ζωής μας, δεν επιβιώνουμε. Αν και θα έλεγα ότι το χάδι το θέλουμε πάντα, σε κάθε ηλικία, κάθε στιγμή. Γιατί το χάδι απαλύνει το συναίσθημα και κυρίως απενεργοποιεί το αμυντικό μας σύστημα. Μας χαρίζει ασφάλεια και ηρεμία αυτόματα.

Όπως αγκαλιάζετε το παιδί σας, τον/τη φίλο/η σας, το σκύλο ή τη γάτα σας όταν νιώθετε ότι το χρειάζεται και θα του δώσει δύναμη το χάδι σας, αγκαλιάστε και τον εαυτός σας!

Εισπράξτε τη δύναμη της αγκαλιάς και αφήστε το σώμα σας να νιώσει ασφαλές αλλά και δυνατό να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα. Δεν χρειάζεται να νιώσουμε την ανάγκη για την αγκαλιά. Το χάδι, η αγκαλιά αμέσως θα επηρεάσει σωματικά την έκκριση ορμονών και συγκεκριμένα της ωκυτοκίνης της ορμόνης της αγκαλιάς και της σύνδεσης. Πρόκειται για μια πεπτιδική ορμόνη που εκκρίνεται από νευρικά κύτταρα της περιοχής του υποθαλάμου στον εγκέφαλο και συνδέεται με τη δεκτικότητα μας προς τους άλλους, την ευκολία της συναισθηματικής σύνδεσης μαζί τους αλλά και την ενσυναίσθηση και την αποδοχή.

Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

Ξυπνήστε επομένως το πρωί και αγκαλιάστε με όλη σας τη δύναμη τον εαυτό σας. Νοερά και πραγματικά! Τυλίξτε τα χέρια γύρω από τον εαυτό σας και αναγνωρίστε το συναίσθημα της αυτο-συμπόνοιας, της δύναμης του να αισθάνομαι ασφαλής και ήρεμος και να είμαι ευγενικός με εμένα και κυρίως να αποδέχομαι εμένα όπως είμαι!

Γιατί το χάδι δηλώνει ευγένεια και φροντίδα και απόλαυση της στιγμής εδώ και τώρα! Και αυτό το συναίσθημα το έχουμε ανάγκη όλοι!

Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash

Kάνε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνεις όλες τις νέες δημοσιεύσεις!

485 total views, 1 views today

Please follow and like us:
0
Elisaveth Calbari

Elisaveth Calbari

Η Ελισσάβετ είναι Νευροψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια στις μεθόδους Biofeedback, EEG, CBT & Mindfulness και ιδρύτρια της εταιρείας Self Balance. Έχει δημιουργήσει εξατομικευμένα προγράμματα Brain Fitness που έχουν βραβευθεί και συνδυάζουν τις Νευροε-πιστήμες με την Ψυχολογία με ιδιαίτερα αποτελέσματα ως προς το άγχος, την επίδοση και διαχείριση των συναισθημάτων στην καθημερινότητα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *