Chia VS Λιναρόσπορος: Η διατροφική αξία τους και πως να τους καταναλώσεις

Oι ευεργετικές φυτικές ίνες αποτελούν απαραίτητα στοιχεία της διατροφής και της υγείας μας, που όμως πολλοί δεν λαμβάνουν σε επαρκείς ποσότητες. Τα οφέλη τους είναι πολλά, με τα πιο βασικά ότι βοηθούν στην τόνωση της υγείας του εντέρου και της καρδιάς και επιταχύνουν το μεταβολισμό.

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν τις κύριες πηγές πρόσληψης φυτικών ινών, αλλά αν δε μπορείς να τα καταναλώνεις καθημεριινά υπάρχει και η εναλλακτική: οι σπόροι chia και ο λιναρόσπορος.  Μπορεί να μοιάζουν αλλά αυτοί οι δύο θαυματουργοί σπόροι έχουν ορισμένες διαφορές τόσο στη διατροφική τους αξία όσο και στον τρόπο που μπορείς να τους καταναλώσεις.

chia seeds

Ποια είναι η θρεπτική διαφορά μεταξύ των superfoods chia και λιναρόσπορου και πως να τα καταναλώσεις

Μια κουταλιά της σούπας σπόρων chia περιέχει:

  • Θερμίδες: 137
  • Φυτικές ίνες: 10,6 γρ.
  • Πρωτεΐνη: 4,4 γρ.
  • Μονοακόρεστα λιπαρά: 0,6 γρ.
  • ω-3: 4,9 γρ.
  • ω-6: 1,6 γρ.
  • Θειαμίνη (βιταμίνη Β1): 15% της ΣΗΠ
  • Μαγνήσιο: 30% της ΣΗΠ
  • Μαγγάνιο: 30% της ΣΗΠ

Μια κουταλιά της σούπας από λιναρόσπορο περιέχει:

  • Θερμίδες: 152
  • Φυτικές ίνες: 7,8 γρ.
  • Πρωτεΐνη: 5.2 γρ.
  • Μονοακόρεστα λιπαρά: 2,1 γρ.
  • ω-3: 6,5 γρ.
  • ω-6: 1,7 γρ.
  • Μαγγάνιο: 35% της ΣΗΠ
  • Θειαμίνη (βιταμίνη Β1): 31% της ΣΗΠ
  • Μαγνήσιο: 28% της ΣΗΠ
Πώς να καταναλώσεις τους σπόρους Chia

Οι σπόροι chia καταναλώνονται με πολλούς τρόπους: ωμοί, ψητοί, αλεσμένοι και αναμεμειγμένοι με νερό. Μάλιστα, όταν αναμιγνύονται με νερό, ή χυμούς μετατρέπονται σ’ ένα είδος ζελέ. Πρόσθεσε τους, λοιπόν, σαν topping στο γιαούρτι σου μαζί με βρώμη και ψιλοκομμένα φρούτα, σε χυμούς και smoothies, σε κρύο, ή ζεστό τσάι, στο γάλα (ζωικό και φυτικά), σε κέικ και μάφιν, σε μπισκότα και ψωμί, ακόμη και σε σαλάτες και σάλτσες. Με chia μπορείς να φτιάξεις επίσης κρέμες και πουτίγκες.

Flaxseeds

Πώς να καταναλώσεις τους λιναρόσπορους

Ο καλύτερος τρόπος να καταναλώσουμε τον λιναρόσπορο είναι να τον αλέσουμε. Όταν λαμβάνουμε ολόκληρο το λιναρόσπορο, αυτός δεν χωνεύεται από το στομάχι και τα θρεπτικά συστατικά του, που είναι εγκλωβισμένα στο σπόρο, δεν περνούν ποτέ στον οργανισμό. Αλέθουμε λοιπόν τους σπόρους σε ένα μπλέντερ ή γουδί, φτιάχνοντας έτσι ένα μείγμα καθημερινής χρήσης για όλα τα φαγητά. Μπορείς να προσθέσεις λιναρόσπορο στα δημητριακά ή στο μούσλι το πρωί, σε smoothies ή και στο χυμό σου. Επίσης μπορείς να αναμείξεις μια κουταλιά της σούπας αλεσμένο λιναρόσπορο στο γιαούρτι σου μαζί με φρούτα κι να έχεις ένα πλήρες χορταστικό γεύμα ή να τον χρησιμοποιήσεις ως μέρος από το αλεύρι για την παρασκευή ψωμιού, μπισκότων και άλλων αρτοσκευασμάτων.

5,952 total views, 6 views today

Please follow and like us:
error14
fb-share-icon20