Διαλογισμός στο σπίτι: Πώς να διαλογιστείτε σωστά σε 6 βήματα!

Ο διαλογισμός είναι μια διαδικασία που δεν έχει σωστό ή λάθος. Ο διαλογισμός στο σπίτι είναι ευκολότερος από ό,τι νομίζετε και η παρότρυνσή μας είναι «δοκιμάστε». Εξερευνήστε το δικό σας μονοπάτι μέχρι να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει.

Θα μάθετε περισσότερα αν διαλογίζεστε 10 λεπτά κάθε μέρα πάρα 2 ώρες κάθε βδομάδα.

Όταν το στρες σας πνίγει ενσωματώστε το διαλογισμό στις καθημερινές σας συνήθειες. Ο διαλογισμός είναι μια εναλλακτική λύση που δεν περιορίζεται ούτε ορίζεται από θρησκευτικές πεποιθήσεις και είναι μια ανεκτίμητη διέξοδος την σημερινή εποχή.

Μην είστε σκληροί με τον εαυτό σας. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία στο διαλογισμό είναι η επανάληψη μέσω της πρακτικής. Ο διαλογισμός συμβάλλει στη βαθιά αίσθηση της ευεξίας και έχει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό.

Ακολουθήστε αυτές τις 6 απλές συμβουλές για να διαλογιστείτε εύκολα στο σπίτι και θα δείτε την αλλαγή στη ζωή σας. Να είστε υπομονετικοί καθώς οι αλλαγές δεν θα συμβούν από τη μια μέρα στην άλλη και θα πρέπει να δώσετε όσο χρόνο χρειάζεται στον εαυτό σας.

6 απλές συμβουλές για εύκολο διαλογισμό στο σπίτι καθημερινά

  1. Βρείτε τη σωστή στιγμή

Ο διαλογισμός μπορεί να ασκηθεί ανά πάσα στιγμή, σε οποιοδήποτε μέρος και σε οποιαδήποτε θέση. Υπάρχουν, παρόλα αυτά, οι εξής εκδοχές:

  • Νωρίς το πρωί μεταξύ 06:00 -07:00 πμ όπου λέγεται πως η μητέρα φύση βοηθάει με την δύναμη της ακόμη και πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι σας. Με αυτό τον τρόπο θα ξεκινήσετε τη μέρα σας με τις καλύτερες προϋποθέσεις.
  • Το μεσημέρι για να επαναφορτίσετε τις μπαταρίες και να συνεχίσετε τη μέρα.
  • Το απόγευμα, μεταξύ 18:00-19:00 μμ για να απαλλαγείτε από τις συσσωρευμένες εντάσεις.
  • Ο διαλογισμός τις βραδινές ώρες που επικρατεί απόλυτη σιωπή συμβάλλει στη βαθιά εσωτερική ηρεμία.

Όταν κατανοήσετε την διαδικασία και μάθετε να ελέγχετε την αναπνοή σας στο σπίτι  μπορείτε να διαλογιστείτε οπουδήποτε (ακόμη και στο μετρό, στο γραφείο) αρκεί να αισθανθείτε την ανάγκη της εσωτερικότητας.

Ιδανικό είναι να επιλέξετε και να τηρείτε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα γιατί η συνέπεια αποτελεί μέρος της μάθησης.

  1. Αναζητήστε το κατάλληλο περιβάλλον

Το κατάλληλο περιβάλλον για να διαλογιστείτε είναι ένα ήσυχο, καθαρό με χαλαρωτική ατμόσφαιρα δωμάτιο. Προσπαθήστε να βρείτε το χώρο σας μέσα στο σπίτι και να διαλογίζεστε στον ίδιο πάντα χώρο αποφεύγοντας σκέψεις που αποσπούν την προσοχή σας. Ένα χαλάκι ή ένα yoga mat, ένα κερί και η καύση αιθέριων ελαίων μαζί με άνετα ρούχα (χωρίς παπούτσια) διασφαλίζουν μια όμορφη ατμόσφαιρα για να ξεκινήσετε το εσωτερικό σας ταξίδι. Μουσική χωρίς λόγια θα σας συντροφεύσει εξίσου αποτελεσματικά αν αυτό προτιμάτε καλύτερα.

  1. Χαλαρώστε και επιλέξτε τη στάση

Σημαντικό κατά τη διάρκεια του διαλογισμού είναι να υπάρχει η σωστή ισορροπία μεταξύ σώματος και νου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να είστε χαλαροί με την πλάτη σας σε ευθεία χωρίς ένταση χαλαρώνοντας όλο το σώμα. Μάτια κλειστά με ήρεμη αναπνοή χωρίς διάθεση να κρίνετε παρά μόνο να παρατηρήσετε.

Η θέση του λωτού σε ένα στρογγυλό μαξιλάρι, στη shavasana ή σε μια καρέκλα θα πρέπει να σας δίνει σταθερότητα, στρέφοντας την προσοχή σας στο παρόν και χαλαρώνοντας όλο το σώμα.

  1. Μάτια κλειστά ή ανοιχτά

Το πιο σύνηθες είναι να ασκείστε στο διαλογισμό με τα μάτια κλειστά. Παρόλα αυτά κάποιοι επιθυμούν να παραμείνουν με τα μάτια ανοιχτά. Σε αυτή την περίπτωση, συγκεντρώστε την προσοχή και το βλέμμα σας σε ένα σημείο μπροστά σας. Δοκιμάστε να είστε και με τα μάτια ανοιχτά και με τα μάτια κλειστά για να αποφασίσετε τι σας ταιριάζει. Στους αρχάριους το βλέμμα συχνά αποσπάται για αυτό είναι προτιμότερο να κλείσετε τα μάτια ενώ αν αισθάνεστε υπνηλία κρατήστε τα ανοιχτά για μεγαλύτερη επαγρύπνηση.

  1. Η αναπνοή

Η αναπνοή αποτελεί εξίσου βασικό εργαλείο για το σωστό διαλογισμό. Η επίγνωση της αναπνοής συμβάλλει σημαντικά στην πνευματική διαύγεια και γαλήνη μας. Αποδεικνύεται ευεργετικό σε περιπτώσεις που πρέπει να είμαστε ήρεμοι και με εστιασμένη την προσοχή μας. Η επίγνωση της αναπνοής είναι διαδεδομένη σε σπορ όπως η κολύμβηση, το τένις, το γκολφ δεδομένου ότι μας βοηθάει να είμαστε παρόν και σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Στην αρχή η αναπνοή θα είναι ακανόνιστη με την συνεχή πρακτική θα μάθουμε να χαλαρώνουμε και ο ρυθμός θα έρθει από μόνος του.

  1. Καθαρίστε το μυαλό σας από περιττές σκέψεις

Για τους περισσότερους χαλάρωση σημαίνει να μην έχετε τίποτα στο μυαλό σας ενώ από την άλλη μεριά λέτε ότι χαλαρώνετε όταν βλέπετε τηλεόραση, βγαίνετε βόλτα ή απολαμβάνεται την παρέα φίλων. Όλα τα παραπάνω βήματα στοχεύουν να πειθαρχήσετε και να μάθετε να εστιάζεται στο τώρα. Αφήστε πιθανές σκέψεις και συναισθήματα να έρθουν και να περάσουν χωρίς να τα κρίνετε και αφήστε το μυαλό σας σιγά-σιγά να ξεκουραστεί ουσιαστικά.

Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

Θέλετε να διαλογιστείτε, θέλετε να ανακαλύψετε τι οδηγεί τόσους πολλούς ανθρώπους να το κάνουν; Ξεκινήστε αλλά προηγουμένως εξετάστε τα εξής:

  • Αλλαγή του τρόπου ζωής σημαίνει αλλαγή αντιλήψεων και επαναπροσδιορισμός προτεραιοτήτων με βάση τον υγιεινό τρόπο ζωής.
  • Η κατανάλωση θρεπτικών τροφών συμβάλλει στην ευφορία του νου και στον ισορροπημένο τρόπο ζωής. Όλο και περισσότεροι επιλέγουν την χορτοφαγία για λόγους ηθικής και υγείας.
  • Η άσκηση ήπιας μορφής όπως η γιόγκα, το τάι τσι, το βάδισμα αλλά και πιο έντονες μορφές άθλησης συμβάλλουν στην εσωτερική αλλαγή και στην ευεξία της υγείας.

Ο διαλογισμός με σκοπό την ισορροπία και την αποδοχή μπορεί να μας οδηγήσει στην εσωτερική ηρεμία και γαλήνη που όλοι αναζητάμε.

722 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0
Ioanna Ioannidou

Ioanna Ioannidou

H Ιωάννα Ιωαννίδου είναι Content Writer και Διορθώτρια Κειμένων ενώ καλλιεργεί την περιβαλλοντική της συνείδηση καθημερινά. Γράφει για όλα τα θέματα που αφορούν την πράσινη ατζέντα όπως βιώσιμη μόδα, διαλογισμός, γιόγκα, ταξίδια και εναλλακτικές θεραπείες καθώς πιστεύει σε έναν ολιστικό τρόπο σκέψης που υιοθέτησε τα τελευταία χρόνια καταφέρνοντας να αποκτήσει μια πιο πράσινη, οικολογική στάση ζωής μειώνοντας αισθητά το άγχος από την καθημερινότητα. Εξασκείτε στη Yoga και μαθαίνει Thai Massage.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *