Έτσι θα αυξήσετε το προσδόκιμο ζωής!

Σε μια μελέτη με περισσότερους από 180.000 συμμετέχοντες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί που έπιναν κανονικό καφέ ή καφέ χωρίς καφεΐνη είχαν όφελος στην υγεία τους, βελτίωση του προσδόκιμου ζωής και μικρότερη πιθανότητα σοβαρών και χρόνιων ασθενειών.

Στη μελέτη, το 16% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι δεν έπινε καφέ, το 31% έπινε 1 φλιτζάνι την ημέρα, το 25% έπινε 2-3 φλιτζάνια την ημέρα και το 7% έπινε 4 ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα.

Το υπόλοιπο 21% είχε άλλες συνήθειες.

Οι άνθρωποι που κατανάλωναν ένα φλιτζάνι καφέ την ημέρα ήταν 12% λιγότερο πιθανό να πεθάνουν σε σύγκριση με αυτούς που δεν έπιναν καφέ. Αυτή η συσχέτιση ήταν ισχυρότερη για εκείνους που έπιναν 2-3 φλιτζάνια την ημέρα με 18% μικρότερες πιθανότητες θανάτου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ Τσάι του βουνού: 4+1 ελληνικά brands που εμπνέονται απευθείας από την ελληνική φύση!

Η θνησιμότητα ήταν χαμηλότερη ανεξάρτητα από το αν οι άνθρωποι έπιναν κανονικό καφέ ή καφέ χωρίς καφεΐνη.

Έτσι, αν θέλετε να πιείτε καφέ, πιέστε! Εάν δεν πίνετε, ξεκινήστε!

Μέχρι τώρα, λίγα στοιχεία είναι διαθέσιμα σχετικά με τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και θνησιμότητας. Τέτοιες έρευνες είναι σημαντικές, διότι τα πρότυπα τρόπου ζωής και οι κίνδυνοι ασθενειών ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ φυλών και εθνών, επομένως το γεγονός ότι οι συσχετίσεις τεκμηριώθηκαν σε διαφορετικές εθνικότητες, μας ωθεί με ασφάλεια να υποθέσουμε ότι ισχύουν και σε άλλες ομάδες. Η μελέτη αυτή είναι η μεγαλύτερη του είδους της και περιλαμβάνει μειονότητες που έχουν πολύ διαφορετικούς τρόπους ζωής. Η διαπίστωση ενός παρόμοιου μοτίβου σε διαφορετικούς πληθυσμούς ισχυροποιεί το επιχείρημα ότι ο καφές είναι ευεργετικός.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ Τι πρέπει να πίνει μια γυναίκα μετά τα 40;

Άλλοι ερευνητές έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης κάποιων τύπων καρκίνου, διαβήτη, χρόνιας ηπατικής νόσου, νόσου του Parkinson, και άλλων χρόνιων παθήσεων. Οποιοσδήποτε θετικός αντίκτυπος από την κατανάλωση καφέ μεγιστοποιείται, λόγω του αριθμού των ανθρώπων που απολαμβάνουν το ρόφημα κάθε μέρα. Ο καφές περιέχει αντιοξειδωτικά και φαινολικές ενώσεις που παίζουν ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου. Αν και αυτή η μελέτη δεν δείχνει αιτιώδη συνάφεια και δεν καταδεικνύει σε ποιές χημικές ενώσεις στον καφέ αποδίδεται αυτό το αποτέλεσμα, είναι σαφές ότι ο καφές μπορεί να θεωρηθεί τμήμα μιας υγιεινής διατροφής και τρόπου ζωής.

Κάποιες απόψεις για τον καφέ σταδιακά αναθεωρούνται. Μετά από χρόνια ενοχοποίησης του καφέ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι η κατανάλωση καφέ μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος και της μήτρας. Παλαιότερα υπήρχε ανησυχία ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών και καρκίνου ή να οδηγήσει σε έλκη στομάχου και γαστρίτιδα. Αλλά οι ερευνητές δεν τεκμηρίωσαν καμία βλάβη στην υγεία.

Σε μια άλλη μελέτη διαπιστώθηκε ότι αυτοί που πίνουν 3 φλιτζάνια την ημέρα μπορεί να ζήσουν περισσότερο από τους μη πότες. Αυτή είναι η μεγαλύτερη μελέτη του είδους της, στην οποία οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα από περισσότερα από μισό εκατομμύριο άτομα σε 10 ευρωπαϊκές χώρες, για να διερευνήσουν την επίδραση της κατανάλωσης καφέ στη θνησιμότητα (521.330 άτομα άνω των 35 ετών). Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καφέ συνδέονταν με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες, ιδιαίτερα από νοσήματα του κυκλοφορικού και του γαστρεντερικού.

Ο καφές είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα ροφήματα, με ~2,25 δισεκατομμύρια φλιτζάνια να καταναλίσκονται καθημερινά. Περιέχει μια σειρά ενώσεων που μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το σώμα, όπως η καφεΐνη, τα διτερπένια (όπως η καφεστόλη) και τα αντιοξειδωτικά (όπως τα χλωρογενικά οξέα και οι μελανοϊδίνες). Μεγάλη έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν πολλά ευεργετικά αποτελέσματα της καφεΐνης, όπως η βελτιωμένη προσοχή, η εγρήγορση και η σωματική απόδοση. Σε ορισμένα άτομα, ωστόσο, μπορεί να υπάρξουν ανεπιθύμητες ενέργειες, όπως διαταραχές ύπνου. Προηγούμενες μελέτες που αναζητούσαν συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και θεμάτων υγείας είχαν αντικρουόμενα δεδομένα, ωστόσο, μεγάλες μελέτες στις Η.Π.Α. και την Ιαπωνία αποκάλυψαν την ευεργετική επίδραση της κατανάλωσης καφέ στον κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες.

Kάντε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνετε στο inbox σας προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

Στην τελευταία μελέτη, οι ερευνητές πραγματοποίησαν ευρεία ανάλυση των επιπτώσεων της κατανάλωσης καφέ σε έναν ευρωπαϊκό πληθυσμό  -όπου η κατανάλωση καφέ και οι μέθοδοι παρασκευής ποικίλλουν- βρίσκοντας μια παρόμοια συσχέτιση κατανάλωσης και θνησιμότητας. Είναι σημαντικό ότι τα αποτελέσματα αυτά ήταν παρόμοια σε όλες τις 10 ευρωπαϊκές χώρες, με ποικίλες συνήθειες κατανάλωσης καφέ και έθιμα.

Οι δίαιτες των ανθρώπων αξιολογήθηκαν χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις, με υψηλότερη κατανάλωση καφέ στη Δανία (900ml/ημέρα) και χαμηλότερη στην Ιταλία (92ml/ημέρα). Εκείνοι που έπιναν περισσότερο καφέ ήταν επίσης πιο πιθανό να είναι νεότεροι, καπνιστές, πότες, να προτιμούν το κρέας και λιγότερο τα φρούτα και τα λαχανικά. Μετά από στατιστικές προσαρμογές για τους παράγοντες του τρόπου ζωής, όπως η διατροφή και το κάπνισμα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ομάδα με την υψηλότερη κατανάλωση καφέ είχε μικρότερο κίνδυνο για όλες τις αιτίες θανάτου. Ο καφές χωρίς καφεΐνη είχε παρόμοιο αποτέλεσμα. Σε ένα υποσύνολο 14.000 ατόμων ανέλυσαν επίσης μερικούς μεταβολικούς βιοδείκτες και διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές καφέ είχαν πιο υγιές ήπαρ, καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης από τους μη πότες και βελτιωμένη ανοσολογική απόκριση. Αυτό επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα και άλλων μελετών. Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να διαπιστωθεί ποιές από τις χημικές ενώσεις του καφέ έχουν προστατευτική επίδραση. Φαίνεται όντως ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ όχι μόνο είναι ασφαλής, αλλά μπορεί πράγματι να έχει προστατευτική επίδραση στην υγεία και στο προσδόκιμο ζωής.

Κείμενο: Ιωάννης Νούσκας, Ph.D Ιατρός – Καρδιολόγος

Kάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλες τις νέες δημοσιεύσεις!

214 total views, 1 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *