Feeling Good: Αυτό είναι το νέο Looking Good

Η βιομηχανίας της μόδας έχει αρχίσει να μας προσέχει από μέσα προς τα έξω!

Όλο και περισσότερο ο κόσμος της μόδας, διεθνώς, ασχολείται με το wellbeing  – και συγχωρέσετε μου εδώ τη χρήση του αγγλικού όρου, αλλά εν προκειμένω στη δική μας γλώσσα δεν υπάρχει κάποια ορολογία αντίστοιχη, τέτοια που να μπορεί να περιγράψει το ως άνω, με μια λέξη.

Ας επιστρέψουμε όμως στο κυρίως θέμα μας: πότε και γιατί ή μόδα ξεκίνησε να ασχολείται με τη καλή φυσική αλλά και ψυχολογική μας κατάσταση.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο η συζήτηση στρεφόταν γύρω από τις μεταλλαγμένες καλλιέργειες και τη ζημιά που αυτές προκαλούν στο ανθρώπινο σώμα. Και φυσικά, όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοια περίπτωση, πουθενά δεν εμφανίζεται καπνός, χωρίς να υπάρχει φωτιά. Οι συνέπειες των υπέρογκων και μεταλλαγμένων καλλιεργειών άρχισαν να κάνουν την παρουσία τους ορατή στην ανθρώπινη υγεία. Οι δυσανεξίες έγιναν κοινός τόπος και οι φωνές που προειδοποιούσαν για τις δυσάρεστες συνέπειες, στη βιωσιμότητα του πλανήτη και του ανθρώπινου είδους, άρχισαν να πληθαίνουν με γεωμετρική «ορμή».

Αυτό οδήγησε μια σημαντική μερίδα του κοινού στην αναζήτηση εναλλακτικών και περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον και το ανθρώπινο σώμα, πηγών ζωής.

Κι ενώ οι τακτικές αυτές, στην αρχή αφορούσαν κυρίως εκείνους που είχαν την οικονομική επιφάνεια να τις αντέξουν, η αυξανόμενη ζήτηση, οδήγησε, πολύ γρήγορα, στην ευρύτερη προσφορά.

Σήμερα το κοινό έχει κάνει στροφή 180ο μοιρών στις καταναλωτικές τους συνήθειες, γεγονός που δεν θα μπορούσε παρά να τραβήξει την προσοχή της βιομηχανίας της μόδας. Και πως θα μπορούσε άλλωστε να γίνει αλλιώς;

Σύμφωνα με μια έρευνα που πρόσφατα δημοσιεύτηκε στο BOF, η λεγόμενη οικονομία του μετασχηματισμού καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό, στη σκηνή της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται μακριά από την παραδοσιακή αγορά προϊόντων και τείνουν να καταναλώνουν το διαθέσιμο εισόδημα περισσότερο σε προϊόντα και εμπειρίες που ικανοποιούν και «εμπλουτίζουν» το σώμα και τη ψυχή.

Στη σύγχρονη πραγματικότητα της μόδας η ευκαιρία που ανοίγεται αφορά στο “feeling good”, καθώς σύμφωνα με τη νέα πεποίθηση, όσο καλύτερα νοιώθεις, τόσο πιο όμορφος θα δείχνεις.

Η Fflur Roberts, οικονομική αναλύτρια στον οργανισμό Euromonitor, πιστεύει πως η μετάλλαξη της καταναλωτικής συμπεριφοράς έρχεται σε μεγαλύτερο βαθμό, από τη νέα γενιά.

Σήμερα οι νέοι δεν ενδιαφέρονται τόσο για το τι προϊόντα θα αγοράσουν, αλλά για το πώς οι αγορές τους θα τους κάνουν να αισθάνονται καλά. Σήμερα, θεωρείται κοινός τόπος το να φροντίζεις την εμφάνιση σου για να πας στο γυμναστήριο. Οι άνθρωποι θέλουν να δείχνουν το ότι νοιάζονται για το σώμα τους, όσο νοιάζονται και για την εμφάνιση τους.

Για αυτό και η κυρίαρχη τάση της μόδας, τις τελευταίες σεζόν, ήταν η τάση του athleisure. Για αυτό και πολλά από τα μεγάλα ονόματα του luxury τομέα στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε καινοτόμες συνεργασίες που υπακούουν στις αρχές του fashion & wellness.

Μόλις πρόσφατα o όμιλος LVMH ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την ιταλική εταιρία ποδηλάτων Pinarello. Και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα από τα πολλά που αποδεικνύουν τον αυξανόμενο συσχετισμό της luxury αγοράς με την αγορά της υγείας και του wellness. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την περασμένη χρονιά η αγορά αυτά δημιούργησε ένα σύνολο εσόδων της τάξεως των 701 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αναμένεται να αναπτυχθεί μέσα στη χρονιά που διανύουμε κατά 17%.

Επομένως ο κόσμος τη μόδας θα πρέπει τώρα να στρέψει τη προσοχή του στη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών που να ικανοποιούν ακριβώς αυτές τις νέες ανάγκες του κοινού.

Όπως όλα δείχνουν, για τα επόμενα χρόνια, η μόδα θα ασχολείται περισσότερο με την εσωτερική μας εμφάνιση!

Κείμενο: Κατερίνα Μανωλαράκη

692 total views, 2 views today

Please follow and like us:
0
Katerina Manolaraki

Katerina Manolaraki

Η Κατερίνα Μανωλαράκη είναι Wellness Editor στο Fashion Wellness.gr και ασχολείται με θέματα μόδας. Γράφει για όσα αφορούν στη βιώσιμη ανάπτυξη της μόδας, αναζητά όλα τα νέα σχετικά με τις καινοτόμες τεχνολογίες που βρίσκουν εφαρμογές στο fashion και αναζητά απαντήσεις στις σχέσεις της μόδας με την οικολογία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την αειφόρο περιβαλλοντική ανάπτυξη. Πιστεύει πως η σχέση του κάθε ένα από εμάς με τη μόδα μπορεί να συμβάλει στο well-being του ατόμου προσωπικά, αλλά και της κοινωνίας συνολικά, αρκεί να καταφέρουμε να δούμε την εικόνα μας, όχι μόνο στο καθρέφτη, αλλά και από μέσα προς τα έξω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *