Γιατί οι γυναίκες αγαπούν τόσο το Pilates!

Είναι πιθανό ένα σύστημα άσκησης να σε εμπνεύσει, να σε προκαλέσει να γίνεις καλύτερος, να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις το σώμα που πάντα ήθελες να έχεις, να σου χαρίσει ψυχική ηρεμία, να ζωντανέψει το πνεύμα σου, και να σε κάνει να νιώθεις σίγουρος και δυνατός;

Η απάντηση είναι ΝΑΙ και αφορά το Pilates.

Για να επιβεβαιώσουμε όλα αυτά θα πρέπει να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να δούμε το θέμα από την αρχή.

Ο Joseph H.Pilates ήταν ένα αποφασισμένο μικρό αγόρι, μάλλον ευπαθές και ευάλωτο, με άσθμα, ραχίτιδα και ρευματικό πυρετό. Στην προσπάθειά του να ξεπεράσει τις ασθένειες του μέσα από τη μελέτη για τις αρχαίες τέχνες του μυαλού και του σώματος, ενσωμάτωσε βασικές αρχές από τη yoga και τις ισομετρικές αντιστάσεις.

Έμαθε μέσω της δικής του εμπειρίας ότι συγκεκριμένες τεχνικές αναπνοής που εκτελούνται σε συνδυασμό με στοχοθετημένες κινήσεις θα βελτίωναν δραματικά τη γενική του υγεία και θα τον βοηθούσαν να σμιλεύσει μια σούπερ-ήρωα διάπλαση. Έτσι και έγινε στην πράξη!

Φυσικά όταν άρχισε, δε γνώριζε ότι θα γινόταν ένας πραγματικά αναγεννησιακός άνθρωπος που θα προκαλούσε μια παγκόσμια επανάσταση στο fitness αλλάζοντας τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.

Τον 20ο αιώνα ο Joseph Pilates εφηύρε τη μέθοδο ως εργαλείο για την αποκατάσταση των στρατιωτών στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο που αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως μέθοδος για τη βελτίωση της κίνησης και της στάσης του σώματος. Επίσης, μαθήτριες του ήταν χορεύτριες και μπαλαρίνες που ήθελαν να βελτιώσουν τη στάση και την κίνηση τους. Από τότε οι πιο ένθερμοι οπαδοί του Pilates είναι γυναίκες. Η αιτία βρίσκεται στα οφέλη της μεθόδου τα οποία είναι πολλά.

Η βελτίωση της στάσης δίνει ένα ψηλότερο, πιο αδύνατο, πιο ευλύγιστο σώμα για αυτό το λόγο πολλές γυναίκες είναι λάτρεις της μεθόδου.

Ο Pilates άλλωστε πρέσβευε ότι σε 10 μαθήματα νιώθεις την διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και σε 30 έχεις καινούριο σώμα.

Το Pilates βελτιώνει την ευκαμψία των αρθρώσεων και την ευλυγισία όλων των μυών, ιδιαίτερα γύρω από τα ισχία και τους γλουτούς. Προσφέρει μια συνολική σύσφιξη, σε συνδυασμό με μία πολύ καλύτερη επικοινωνία του εγκεφάλου με τους μύες, επιτυγχάνοντας έτσι μια πιο ακριβής και σωστή εκτέλεση κινήσεων.

Η φιλοσοφία του Pilates επίσης πρεσβεύει ότι αρχή όλων για τη σωστή στάση αλλά και την εκτέλεση των κινήσεων είναι ο κορμός, ο πυρήνας (οι κοιλιακοί μύες και οι μύες της πλάτης) οι οποίοι συμμετέχουν σε όλες τις κινήσεις του σώματος.

Έρευνες έχουν δείξει ότι μέσω του Pilates οι κοιλιακοί σφίγγουν 300% περισσότερο σε σχέση με τις κοινές ασκήσεις κοιλιακών. Όσον αφορά τις θερμίδες, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι σε ένα advance μάθημα Pilates μπορούν να καούν μέχρι και 300 θερμίδες πράγμα επιθυμητό που οι περισσότερες γυναίκες αναζητούν.

Η δύναμη στο Pilates, powerhouse όπως λέγεται, είναι όρος που αναφέρεται στην κύρια εστίαση της μεθόδου, στον «κορσέ του σώματος», στους πρωτεύοντες κοιλιακούς, πυελικούς και οπίσθιους μύες. Η ιδέα του powerhouse περιλαμβάνει όλες τις πτυχές του τι σημαίνει φυσική κατάσταση. Το Pilates αλλάζει το σώμα, το λεπταίνει και το δυναμώνει. Βοηθάει να δημιουργήσουμε το σώμα των ονείρων μας. Τι άλλο περισσότερο για τις γυναίκες;

Οι ακραίες ρουτίνες προπόνησης, ο βαρύς εξοπλισμός, και οι προπονήσεις με συμβατικά μηχανήματα (όργανα), είναι κάτι που δεν αγαπούν πολλές γυναίκες, καθώς η προπόνηση μπορεί να γίνει υπερβολικά εξαντλητική και μονότονη κατά καιρούς.

Προτιμούν δραστηριότητες που μπορούν να τους χαρίσουν τη φυσική κατάσταση και αρμονική ενδυνάμωση και ευλυγισία με διαφορετικό τρόπο. Εδώ έρχεται η μαγεία του Pilates. Άλλωστε οι hardcore ασκήσεις προτιμούνται κυρίως από τους άντρες.

Το Pilates ως μέθοδο γυμναστικής έχει ένθερμες οπαδούς λόγω των γρήγορων αποτελεσμάτων που γίνονται εμφανή και αυτό αποτελεί κίνητρο για να συνεχίσουν την άσκηση. Τα μαθήματα Pilates είτε mat, είτε props, είτε reformer είναι έντονα προγράμματα γυμναστικής για όλο το σώμα.

Όχι μόνο αισθάνεσαι τις ασκήσεις να δουλεύουν στο σώμα σου, αλλά νιώθεις έντονα μια σωματική και ψυχική ευεξία λόγο της εκτόξευσης των ενδορφινών και της καταπολέμησης της αδρεναλίνης που είναι και η κύρια αιτία του stress. Είτε το πρωί, είτε μετά από μια κουραστική μέρα στην δουλειά, το Pilates είναι μια τέλεια εκτόνωση, αλλά και μία δόση υγείας για το σώμα και το πνεύμα μας.

Σχετικά με την εγκυμοσύνη και τον τοκετό, για τις γυναίκες αποτελούν στιγμές σημαντικής αλλαγής για το σώμα αλλά και για την ψυχολογία τους προφανώς. Δυστυχώς μικρό είναι το ποσοστό των γυναικών που γυμνάζεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για μια ομαλή περίοδο σωματικών αλλαγών με αποτέλεσμα να λειτουργεί προσθετικά σε μία ήδη επιβαρυμένη ψυχολογικά διάθεση.

Οι μελλοντικές μητέρες που ασχολούνται τακτικά κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης με την γυμναστική και κυρίως με το Pilates, μπορούν να αναμένουν να βιώσουν μικρότερους πόνους τοκετού και να μειώσουν τους πόνους στην πλάτη. Η παρακολούθηση των μαθημάτων κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης βοηθά επίσης σημαντικά και επιταχύνει τη διαδικασία επαναφοράς του σώματος στη φυσιολογική του στάση μετά τον τοκετό.

Είναι ευρέως κατανοητό ότι η σωστή άσκηση, που εκτελείται με τον σωστό τρόπο, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και την κυκλοφορία αίματος και συμβάλλει στην παροχή των ενεργειακών επιπέδων που χρειάζονται για να απολαύσουν την εγκυμοσύνη τους πληρέστερα και να προετοιμαστούν καλύτερα για τον τοκετό.

Το Pilates αναπτύχθηκε αρχικά ως εργαλείο αποκατάστασης. Ο Joseph Pilates πίστευε ότι η κακή στάση του σώματος συμβαδίζει με την κακή υγεία. Πίστευε ότι, με τον απόλυτο έλεγχο  της αναπνοής και της ευθυγράμμισης της σπονδυλικής στήλης, μπορούμε να ενισχύσουμε τους μύες του κορμού, τους κοιλιακούς μύες και να μειώσουμε το άγχος.

Η σύγχρονη γυναίκα αποζητά τρόπους για να καλυτερεύσει τη ζωή της με τρόπους ήπιους αλλά αποτελεσματικούς όπως το Pilates. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ασθενείς με χρόνιο πόνο στην πλάτη που ασκήθηκαν με τη μέθοδο του Pilates για τέσσερις μόνο εβδομάδες, είχαν άριστα αποτελέσματα όσον αφορά την ανακούφιση και την αποκατάσταση, σε σχέση με αυτούς που απλά ακολούθησαν μόνο μία φαρμακευτική αγωγή χωρίς γυμναστική.

Εν κατακλείδι πολλά τα οφέλη της μεθόδου, και πολλές οι ένθερμες οπαδοί της μεθόδου.

Επώνυμοι, ηθοποιοί και άλλες προσωπικότητες αλλά και απλοί καθημερινοί άνθρωποι που ψάχνουν τρόπους να απαλύνουν τους σωματικούς πόνους ή ακόμα και να γυμναστούν με κάποια διαφορετική μέθοδο, από τα συμβατικά μηχανήματα που στολίζουν τα μεγάλα γυμναστήρια.

Αυτή είναι η πολυσυζητημένη μέθοδος που ο ίδιος ο δημιουργός είχε ονομάσει contrology, με το όραμα της αφομοίωσης αυτού του τρόπου άσκησης στην καθημερινότητα μας.

Οι γυναίκες φυσικά αποτελούν την πλειοψηφία των ατόμων που εφαρμόζουν τη μέθοδο, και δικαίως. Τα οφέλη τους πολλά!

Κείμενο: Βανακάρα Μαρία

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Ιδιοκτήτρια Studio Pilates ‘Mind Your Body’.

1,868 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *