Η κυκλική προπόνηση, η σημασία της και πώς παρουσιάζεται στις μέρες μας;

Η άθληση είναι συνώνυμο του υγιεινού τρόπου ζωής.

Προλαμβάνει παθήσεις και βελτιώνει τη φυσική μας κατάσταση.

Βοηθά επίσης τη ψυχική μας υγεία, καθώς όταν αθλούμαστε παράγουμε ενδορφίνες, οι οποίες έχουν ηρεμιστικές ιδιότητες και μειώνουν το στρες. Για αυτό τον λόγο πρέπει να αθλούμαστε και ένα μοτίβο άθλησης που προτείνουμε εμείς είναι η κυκλική προπόνηση.

Το μοτίβο αυτό προπόνησης στοχεύει στην προοδευτική ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης µέσω ενός αυστηρά οργανωμένου και καλώς δοµηµένου προγράμματος άσκησης (το οποίο αποτελείται από 6-8 σταθμούς τους οποίους τους επαναλαμβάνουμε 3-4 φορές).

Στόχος του: η βελτίωση της µυοσκελετικής αντοχής, της απώλειας του σωµατικού λίπους, της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας, της ευλυγισίας αλλά και η μείωση του στρες.

Στην σημερινή εποχή αυτό το μοτίβο προπόνησης το βρίσκουμε να υλοποιείται μέσω 3 ειδών προπονήσεων  τα οποία δεν θέλουν ούτε χρόνο (διάρκεια προπονήσεις 40 λεπτά) ούτε κόπο (προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των αθλουμένων).

  1. TRX

Το TRX είναι ένας τύπος άσκησης που χρησιμοποιεί το βάρος του σώματός μας για να ρυθμίσουμε την ένταση της άσκησης, απλώς περπατώντας κοντά ή μακριά από το σημείο προβολής του TRX στο έδαφος (anchor point). Αυτό σε κάνει συνεχώς να δοκιμάζεις τις δυνάμεις σου, σε κάθε άσκηση, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο που χάνεις με το να αλλάζεις βάρη. Ιδανικό για όλα τα επίπεδα.

Ποια είναι τα οφέλη

  • Βελτιώνει την αντοχή και τη δύναμη.
  • Απώλεια βάρους.
  • Δεν δημιουργεί τραυματισμούς.
  • Ισορροπία και συντονισμός.
  • Σταθερότητα κορμού και αρθρώσεων.
  • Αύξηση της οστικής μάζας.
  1. CROSS TRAINING

Το cross training είναι ένα είδος προπόνησης που ενσωματώνει μια μεγάλη ποικιλία ασκήσεων (συνδυάζει αερόβιες και αναερόβιες ασκήσεις μόνο σε μια προπόνηση) με βάρη αλλά και με το βάρος του σώματος των αθλούμενων στο δικό τους ρυθμό (αναλόγως το επίπεδο του ασκούμενου), υπό τους ήχους δυνατής μουσικής, που ανεβάζουν την ένταση και τον ρυθμό της προπόνησης, ιδανικό για όλα τα επίπεδα των αθλουμένων.

Ποια είναι τα οφέλη

  • Χαρίζει δύναμη.
  • Βελτιώνει την αντοχή.
  • Αυξάνει την ευλυγισία.
  • Τονώνει όλο το μυϊκό σύστημα.
  • Διατήρηση του διασκεδαστικού χαρακτήρα της προπόνησης, λόγω της εναλλαγής των ασκήσεων.
Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!
  1. FUNCTIONAL TRAINING

Functional Training είναι η προπόνηση, η οποία μας εκπαιδεύει – προπονεί σε κινήσεις οι οποίες είναι απαραίτητες στις καθημερινές μας δραστηριότητες. Η λειτουργική προπόνηση εκτελείται στο γυμναστήριο, σε εξωτερικό χώρο (πάρκο, γήπεδο κ.τ.λ.) ή ακόμα και στο σπίτι. Μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη χρήση εξοπλισμού όπως ιμάντες αιώρησης (TRX), μπάλα ισορροπίας (BOSU), λάστιχα, βαράκια κ.τ.λ., η μπορούμε να εφαρμόσουμε ασκήσεις με το βάρος του σώματός μας. Functional training μπορούν να κάνουν όλοι οι τύποι αθλούμενων απλά προσαρμόζοντας το ασκησιολόγιο τους ανάλογα με το επίπεδο και τις ανάγκες τους.

Ποια είναι τα οφέλη

  • Δυναμώνει τον κορμό μας.
  • Αντοχή των μυών.
  • Ευλυγισία και ευκινησία μυών και αρθρώσεων.
  • Βελτιώνει την ισορροπία του σώματος μας.
  • Ενεργοποιούνται τα κινητικά κέντρα του εγκεφάλου.

Για αυτό ξεπεράστε τα οποία προβλήματα έχετε, δοκιμάζοντας ένα από τα παραπάνω είδη γυμναστικής. Με την κατάλληλη καθοδήγηση από ειδικούς.

Kείμενο: Κώστας Σταυριανουδάκης

Απόφοιτος του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Θεσσαλονίκης με ειδικότητα στο volley. Δίπλωμα ναυαγοσώστη και εκπαιδευτή ναυαγοσωστικής από την Ευρωπαϊκή Ναυαγοσωστική Σχολή. Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων πάνω στο fitness. Xρόνια δουλειάς πάνω στον μαζικό αθλητισμό και στη προσχολική αγωγή. Εμπειρία στα αντικείμενα διδασκαλίας: volley, ενόργανη, δυναμικά ομαδικά, personal training αθλητών και ιδιωτών, προετοιμασία τμημάτων παιδιών για στρατιωτικές σχολές, ΤΕΦΑΑ και της Ναυαγοσωστικής.

Kάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλες τις νέες δημοσιεύσεις!

618 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *