Juice vs Smoothies: Ποιος θα νικήσει;

Ένα κλασσικό ερώτημα στο οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι (διατροφολόγοι και μη) έχουν πολύ συγκεκριμένη άποψη και πάντα παίρνουν πλευρές για το θέμα. Ας δούμε τις διαφορές μεταξύ χυμών και smoothies.

    Χυμοί

Ο χυμός είναι το υγρό που εξάγεται από τα φρούτα και τα λαχανικά που περιέχει όλα τα καλά φυτικά υλικά όπως τα θρεπτικά συστατικά και τα ένζυμα.

Είναι αλήθεια ότι όταν κάνετε χυμό απορρίπτετε τη σάρκα του προϊόντος που περιέχει διαιτητικές ίνες. Οι ίνες, όταν καταναλώνονται, βοηθούν στην πέψη διερχόμενοι από το σώμα σχετικά ανέπαφο. Σε ορισμένα προϊόντα, όμως, ένα τρίτο ή περισσότερες από τις ίνες βρίσκονται στον ίδιο τον χυμό – με τη μορφή διαλυτής ίνας. Τα συστατικά με υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές ίνες περιλαμβάνουν το καλαμπόκι, το μήλο, το σπανάκι, τον ανανά και τα καρότα – τα οποία είναι όλα πολύ συνηθισμένα συστατικά χυμών. Το εάν ένα άτομο χρειάζεται ή όχι τις διαιτητικές ίνες που περιέχονται στα φυτά εξαρτάται από το πόση ίνα καταναλώνει ο καθένας ως μέρος της κανονικής διατροφής του και αν χρειάζεται τις πρόσθετες ίνες για να βοηθήσουν στην πέψη.

Photo by Roman Kraft on Unsplash

Το γεγονός ότι αφαιρούνται οι ίνες είναι επίσης ένα πλεονέκτημα – και ίσως η πιο σημαντική πτυχή του χυμού. Κανονικά το σώμα πρέπει να εργαστεί πολύ σκληρά για να απομακρύνει τα θρεπτικά συστατικά από τα φυτά, αλλά στην περίπτωση του χυμού, αυτή η διαδικασία έχει ήδη αρχίσει με την εκχύλιση του υγρού από τα ινώδη φυτικά κύτταρα. Αυτό επιτρέπει στα θρεπτικά συστατικά να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο και με τη μικρότερη ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται από το σώμα.

    Smoothies

Ένα smoothie είναι ένα ποτό που παράγεται από τη διαδικασία ανάμειξης φρούτων, λαχανικών και υγρών (που απαιτούνται για την κατάλληλη πρόσμιξη) σε έναν πουρέ. Μερικές φορές οι σπόροι, οι πυρήνες και το δέρμα αφαιρούνται πριν από την ανάμειξη.

Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

Ένα smoothie είναι βασικά μια σαλάτα που μπορείτε να φάτε μέσα από ένα καλαμάκι. Ένα άτομο που πίνει ένα smoothie παίρνει όλα τα ίδια θρεπτικά συστατικά που κάποιος θα πάρει από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Τόσο η διαλυτή όσο και η φυτική ίνα βρίσκονται σε ένα smoothie, καθώς και όλα τα θρεπτικά συστατικά και τα ένζυμα.

Photo by Oliver Sjöström on Unsplash

Τα smoothies μπορεί να περιέχουν φρούτα που είναι δύσκολο ή αδύνατο να γίνουν χυμός, όπως μάνγκο και μπανάνα. Είναι επίσης εύκολο να προσθέσετε συστατικά όπως το βούτυρο αμυγδάλου, τη σκόνη κακάο ή άλλες υπερτροφές. Γι ‘αυτό το λόγο, τα smoothies είναι συχνά περισσότερο μια αντικατάσταση γεύματος παρά ένα απλό ποτό.

Δεν υπάρχει λάθος τρόπος να φάτε ωμά φρούτα και λαχανικά.

Η κατανάλωση ωμών φρούτων και λαχανικών είναι ό,τι πλησιέστερο μπορείτε να φάτε για να πάρετε ενέργεια απευθείας από τον ήλιο. Όταν πρόκειται για το “χυμοί εναντίον smoothies”, η συζήτηση δεν θα πρέπει να είναι: “Ποιο είναι το καλύτερο;” αλλά το “τι χρειάζομαι τώρα;” Όλα είναι διαφορετικά, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών μας αναγκών και τρόπων ζωής.

Προσωπικά μας αρέσει να τρώμε κυρίως φρούτα (και κάποια πράσινα) smoothie για πρωινό και μέχρι το μεσημέρι, και χυμό την υπόλοιπη ημέρα. Δεν ξέρουμε γιατί ακριβώς, αλλά το σώμα μας μας λέει να το κάνουμε έτσι.

Πηγή: www.purejuicebar.gr

108 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *