Mumu organic: Ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που μετατρέπει την επιλογή μόδας σε ηθική και συνειδητή μας υπόθεση από την Αθηνά Μπεντίλα

Η Athena Bentila (Αθηνά Μπεντίλα), δημιουργός του brand MuMu Organic ανήκει σε μία πολύ exclusive κοινότητα σχεδιαστών οι οποίοι παράγουν ρούχα διαχρονικά αλλά και ιδιαίτερα. Η παραγωγή τους γίνεται στην Ελλάδα υποστηρίζοντας την ελληνική οικονομία και πάντα υπό συνθήκες fair trade.

Τα σχέδια του brand ενισχύουν τη μεσογειακή ομορφιά και αναδεικνύουν τα καλλίγραμμα γυναικεία σώματα. Σκοπός του brand είναι αφενός να αφυπνίσει τους καταναλωτές και όσους έχουν αναπτύξει μια οικολογική συνείδηση ενώ προτρέπει τους υπόλοιπους να σκεφτούν τις βλαβερές συνέπειες που προκαλεί η βιομηχανία της μόδας στο περιβάλλον.

Μια «ηθική εταιρία», ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που μετατρέπει την επιλογή μόδας σε ηθική και συνειδητή μας υπόθεση.

Το brand MuMu organic γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 2009. Η ιδέα ήταν η δημιουργία μίας διαφορετικής συλλογής ρούχων με οικολογική φιλοσοφία, άνετη και φιλική με το σώμα ακόμα και στα πιο cocktail ρούχα, κάτι που ήταν πολύ πρωτοποριακό για την Ελλάδα. Και ακόμα παραμένει.

Η Αθηνά χρησιμοποιεί κυρίως οικολογικά, βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα. Μερικές φορές όταν οι σχεδιαστικές απαιτήσεις είναι σύνθετες χρησιμοποιούνται και υφάσματα παραγωγής fair trade. Εδώ θα χρειαστεί να διευκρινιστεί πως τα υλικά fair trade παράγονται σε ευρωπαϊκές χώρες με πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές. Τα εργοστάσια διασφαλίζουν όλες τις συνθήκες παραγωγής και ακολουθούν τα παγκόσμια standards ποιότητας και εργασίας.

Σκοπός της ήταν και είναι η δημιουργία ενός προϊόντος που θα διαφοροποιείται από τα άλλα, θα έχει χαρακτήρα «ηθικό» και θα μπορεί να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για τα οφέλη των οικολογικών υφασμάτων.

Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι στο εξωτερικό η οικολογική μόδα είναι πολύ διαδεδομένη εδώ και πολλές δεκαετίες. Στην Ελλάδα αυτό συνέβη τα τελευταία χρόνια και σε αυτό έχει συμβάλλει η ενημέρωση των καταναλωτών για θέματα περιβαλλοντικά αλλά και ηθικά που σχετίζονται με την λεγόμενη Fast fashion και τα μειονεκτήματά της για τους ανθρώπους οι οποίοι την παράγουν. Ταυτόχρονα, γίνονται τα τελευταία χρόνια και διάφορα fashion events με σκοπό την προώθηση της οικολογικής μόδας, όπως το Do It Eco fashion event, που έλαβε χώρα πριν μερικά χρόνια και στο οποίο συμμετείχε και το brand mumu organic.

Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε μάς λέει η Αθηνά ότι ο καταναλωτής χρειάζεται περισσότερη «εκπαίδευση» για να κατανοήσει και να προσανατολιστεί στην αγορά ενός ηθικού ρούχου, και στη συνέχεια να διαθέσει λίγα περισσότερα χρήματα για να αγοράσει ένα προϊόν που δεν έχει υποστεί καταστροφικές για το περιβάλλον επεξεργασίες. Και αυτό καθιστά πολύ πιο δύσκολη την επιλογή αγοράς ενός ηθικού ρούχου.

Τα οφέλη όμως της οικολογικής μόδας για το περιβάλλον, για τον άνθρωπο και για το ίδιο το σώμα μας και δεύτερον το γεγονός ότι όσοι εργάζονται σε αυτή χαίρουν όλων των δικαιωμάτων που έχει κάθε εργαζόμενος, είναι πολύ δυνατά κίνητρα για τη σχεδιάστρια, ώστε να συνεχίζει να δημιουργεί όμορφες συλλογές , των οποίων η παραγωγή δε βλάπτει το περιβάλλον.

MUMU Organic Photo Archive.

Πολλές φορές βέβαια, η άγνοια των καταναλωτών σχετικά με τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και η προσήλωσή τους στα φθηνά προϊόντα μαζικής παραγωγής είναι ένας απογοητευτικός παράγοντας.

Η οικολογική μόδα ανήκει στην πράσινη επιχειρηματικότητα. Και το σημαντικότερο όφελος από μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται σε αυτή, είναι ότι συνεισφέρει στην προστασία της γης.

Η γη είναι το σπίτι μας. Ο πιο σημαντικός στόχος για το μέλλον είναι να διασφαλίσουμε αυτό το σπίτι και το μέλλον μας. Τα πάντα στο μέλλον θα λειτουργούν με βάση την προστασία του περιβάλλοντος. Σίγουρα ο βασικός λόγος που ασχολείται κάποιος με την πράσινη επιχειρηματικότητα είναι η προσωπική του ηθική φιλοσοφία αλλά και το γεγονός ότι αποτελεί το μέλλον των επιχειρήσεων.

Υπάρχει η άποψη ότι τα ecofashion brands είναι λίγο πιο ακριβά γενικά, αλλά αυτό συμβαίνει γιατί είναι πιο ποιοτικά και έχουν μακρά διάρκεια, ενώ αντίθετα τα συμβατικά ρούχα έχουν ημερομηνία λήξης, κάτι που στο τέλος τα κάνει στην πραγματικότητα πιο ακριβά. Στην ουσία ένα ethical ρούχο είναι απολύτως σωστά κοστολογημένο αν αναλογιστεί κάποιος τα οφέλη που αποκομίζει από τη χρήση του αλλά και ότι βάζει ένα μικρό λιθαράκι στην προστασία του περιβάλλοντος.

Κάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις ή σεμινάρια Wellness αλλά και eco trends!

Γενικότερα έχει διαπιστωθεί ότι οι καταναλωτές δεν αγκαλιάζουν τα eco προϊόντα εύκολα, τα αντιμετωπίζουν ως πιο εξειδικευμένα και πολλές φορές τα αποφεύγουν, χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Αλλά το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι οι πρώτες ύλες δεν υπάρχουν στην Ελλάδα αλλά μόνο στο εξωτερικό, γεγονός που ανεβάζει και το κόστος.

Μπορεί τα eco brands ενδυμάτων στη χώρα μας να αριθμούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι έχουν κάνει ήδη σοβαρά βήματα και η αρχή είναι πάντα το ήμισυ του παντός.

www.mumu-organic.com

719 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0
Mia Evgeniadou

Mia Evgeniadou

Η Μία Ευγενιάδου είναι Μηχανικός Κλωστοϋφαντουργίας με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει εξειδικευτεί στον τομέα της Μόδας δημιουργώντας το Showroom10, το πρώτο showroom μόνο με Έλληνες σχεδιαστές -τους οποίους οδηγεί στην επιτυχία έχοντας ως κριτήριο την εμπορικότητα και τη γνησιότητα του κάθε brand. Το ευ ζην και η καλή φυσική κατάσταση ήταν και είναι το μεγαλύτερο πάθος της. Πιστεύει πως το πιο δυνατό fashion trend είναι να είσαι καλά, ισορροπημένος, δυνατός, διαφορετικός και να «θαυμάζεις» τον εαυτό σου με το να είσαι αυτό-παρακινούμενος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *