Πώς η άσκηση σας κάνει να φαίνεστε και να αισθάνεστε νεότεροι;

Η επίδραση της συστηματικής άσκησης είναι εντυπωσιακή: η τακτική άσκηση βοηθά στην  οικοδόμηση ισχυρότερων μυών και στην αντιμετώπιση ασθενειών την ίδια στιγμή που κάνει τα ρούχα σας να σας ταιριάζουν πολύ καλύτερα!

Αλλά υπάρχει και ένα άλλο όφελος της σωματικής άσκησης: ακόμα και η μέτρια άσκηση φαίνεται να σας αφαιρεί χρόνια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας.

Φυσικά, δεν μπορείτε να αλλάξετε τη χρονολογική σας ηλικία, αλλά η άσκηση μπορεί να βελτιώσει την υγεία σας, σε σημείο που να φαίνεστε και να αισθάνεστε νεότεροι από ότι είστε.

Οι σωματικές και ψυχικές συνέπειες της άσκησης στο μυαλό και στο σώμα είναι εντυπωσιακές.

Η άσκηση έχει αντιγηραντική δράση, έτσι, ποτέ μην παραλείψετε το γυμναστήριο.

Βελτιώνεται η ροή του αίματος στον εγκέφαλο, βελτιώνεται η κριτική ικανότητα και η μνήμη και επιβραδύνεται η εκφύλιση του κεντρικού νευρικού συστήματος, που οδηγεί σε βραδύτερους χρόνους αντίδρασης και έλλειψη συντονισμού.

Η άσκηση αυξάνει επίσης τη δύναμη και το μέγεθος των μυών, βελτιώνει την αναπνευστική λειτουργία, μειώνει το σωματικό λίπος και μειώνει την επίπτωση χρόνιων ασθενειών στους ηλικιωμένους. Η μεγαλύτερη απειλή για την υγεία δεν είναι η διαδικασία γήρανσης, αλλά μάλλον η αδράνεια. Η προπόνηση είναι το «ενεργειακό ποτό της φύσης», κινητοποιώντας το μυαλό και το σώμα, έτσι ώστε να αισθανόμαστε πιο ζωντανοί!

Η άσκηση διεγείρει το σώμα, προσφέροντας ζωτικότητα και ευεξία. Οι καθημερινές εργασίες απαιτούν λιγότερη προσπάθεια, και νιώθεις σαν να έχεις γυρίσει μια δεκαετία πίσω!

Η άσκηση ενισχύει τη σεξουαλική επιθυμία βελτιώνοντας τη σεξουαλική ζωή. Με την προπόνηση βελτιώνεται η ροή αίματος σε όλο το σώμα, άρα και κάτω από τη μέση, και νιώθεις αυξημένη επιθυμία και διέγερση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΧΕΤΙΚΚΟ ΑΡΘΡΟ Mindfit: Μην αφήνετε τις αρνητικές σκέψεις να σας εμποδίσουν να γυμναστείτε!

Η άσκηση ενδυναμώνει επίσης τη σεξουαλική επιθυμία σε ψυχικό επίπεδο, τονώνοντας την εμπιστοσύνη για την εμφάνισή μας. Η έρευνα το επιβεβαιώνει αυτό: όσο πιο fit είστε, τόσο καλύτερη σεξουαλική ζωή έχετε. Ο λόγος φαίνεται να είναι διττός: ψυχολογικά αισθάνεστε καλύτερα και ενδιαφέρεστε περισσότερο για το σεξ και σωματικά είστε ενισχυμένοι, γιατί η άσκηση βελτιώνει τη λίμπιντο, την κυκλοφορία και τη σεξουαλική λειτουργικότητα. Ο εγκέφαλος είναι ένα σημαντικό σεξουαλικό όργανο. Άνθρωποι φορτισμένοι, αγχωμένοι και καταθλιπτικοί δεν είναι σε θέση να απολαύσουν μια υγιή σεξουαλική ζωή. Άνθρωποι με κακή εικόνα του σώματός τους δεν αισθάνονται καλά και συχνά αποφεύγουν το σεξ ή δεν είναι σε θέση να το απολαύσουν. Όντες σωματικά δραστήριοι, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και η ικανότητα για επίτευξη οργασμού.

Η άσκηση κρατά το δέρμα απαλό, νέο και λαμπερό. Οι ερευνητές μελέτησαν μια ομάδα ενηλίκων 20-84 ετών. Οι τακτικά αθλούμενοι (>40 ετών) είχαν δέρμα που έμοιαζε με το πιο μαλακό, ελαστικό δέρμα των ατόμων 3ης και 4ης δεκαετίας. Η διαφορά δεν συσχετίζονταν με την έκθεση στον ήλιο (η οποία γερνά το δέρμα πιο γρήγορα). Οι ερευνητές διατύπωσαν τη θεωρία ότι η άσκηση εκλύει ουσίες που συμβάλλουν στην επιβράδυνση της γήρανσης του δέρματος.

Η άσκηση βελτιώνει τη στάση του σώματος. Λόγω απώλειας μυών και μειωμένης οστικής πυκνότητας, η στάση του σώματος επηρεάζεται δυσμενώς με την ηλικία. Αυτό αντιμετωπίζεται με ασκήσεις ενδυνάμωσης, με τις οποίες κερδίζουμε μυϊκό και οστίτη ιστό, ειδικά κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, ώστε να μπορείτε να στέκεστε ψηλότερα, κόβοντας χρόνια από την εμφάνισή σας. Αισθανόμενοι και ψυχολογικά ενδυναμωμένοι, σταματάτε να καμπουριάζετε.

Η άσκηση βελτιώνει την ευελιξία. Με τη γήρανση δεν γίνονται μόνο οι απόψεις μας πιο άκαμπτες, αλλά παράλληλα οι μύες και οι αρθρώσεις είναι πιο σταθεροποιημένοι στη θέση τους, δίνοντας ένα αίσθημα ακαμψίας. Τακτικές προπονήσεις, ειδικά ασκήσεις έκτασης, όπως η γιόγκα και οι πιλάτες, προσφέρουν χαλάρωση και ευκαμψία, μειώνοντας την ακαμψία.

Η άσκηση σας βοηθά να κοιμηθείτε ήσυχοι, βελτιώνοντας τις συνήθειες του ύπνου. Οι ασκήσεις χαλάρωσης μειώνουν την ένταση και ανακουφίζουν από πονοκεφάλους, πόνους στην πλάτη και αϋπνία, προσφέροντας ευεξία και ένα αίσθημα ότι τα πράγματα είναι υπό έλεγχο. Η άσκηση κατά τη διάρκεια της ημέρας συμβάλλει στην επέλευση και στην καλή ποιότητα του ύπνου. Αλλά θα πρέπει να ασκείστε την κατάλληλη ώρα: η ιδανική περίοδος για άσκηση είναι το πρωί, ενώ στο τέλος της ημέρας μπορεί να προκαλέσει αϋπνία, γιατί αυξάνει την ενέργεια του σώματος. Ο ξεκούραστος ύπνος είναι πηγή νεότητας, και η άσκηση βοηθά να τον επιτύχουμε. Οι τακτικά αθλούμενοι κοιμούνται πιο εύκολα και πιο βαθιά. Με 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα βελτιώνεται η ποιότητα του ύπνου κατά 65%!

Η άσκηση είναι καλή για την καρδιά, ακόμα και η μέτρια. Λίγη άσκηση είναι καλύτερη από καθόλου. Και δεν έχει σημασία αν πρόκειται για γρήγορο περπάτημα, τρέξιμο ή κολύμπι, τα αποτελέσματα είναι εξίσου καλά.

Η άσκηση προάγει την απώλεια βάρους. Για να διαχειριστείτε το βάρος, θα πρέπει να ασκείσθε δραστήρια για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, ή 1 ώρα εντατικής άσκησης κάθε δεύτερη μέρα. Να είστε συνεπείς και τακτικοί, ώστε να επιτύχετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε, να χάσετε βάρος και να συντηρήσετε το αποτέλεσμα.

Η άσκηση προλαμβάνει τα κρυολογήματα. Οι περισσότεροι δεν συσχετίζουν την τακτική άσκηση με τη μείωση της συχνότητος των κρυολογημάτων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που ασκούνταν τακτικά είχαν 23% μικρότερες πιθανότητες να κρυολογήσουν από εκείνους που ασκούνταν λιγότερο. Και όταν αυτοί που ασκούνται αρρωστήσουν, τα συμπτώματα υποχωρούν πιο γρήγορα. Οι εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι η άσκηση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα είναι αρκετά για να καρπωθείτε τα οφέλη της άσκησης.

Η άσκηση παίζει ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου. Τουλάχιστον 35% όλων των θανάτων από καρκίνο σχετίζεται με υπερβολικό βάρος και έλλειψη άσκησης. Η άσκηση επιταχύνει τη διέλευση της τροφής μέσω του παχέος εντέρου, άρα μειώνει τον χρόνο που οι τοξίνες είναι στο σώμα. Τα υπέρβαρα άτομα τείνουν να έχουν περισσότερη ινσουλίνη, η οποία ευοδώνει την ανάπτυξη όγκων. Στις γυναίκες η άσκηση μειώνει τα οιστρογόνα που συνδέονται με τον καρκίνο του μαστού.

Η άσκηση προάγει την υγεία του εγκεφάλου. Αν νομίζατε ότι η άσκηση του εγκεφάλου είναι μόνο τα σταυρόλεξα ή η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, μάλλον κάνετε λάθος  –καλύτερα βάλτε αθλητικά παπούτσια και κινηθείτε! Οι εγκεφαλικές αντιδράσεις αθλούμενων ηλικιωμένων ήταν συγκρίσιμες με αυτές νεαρών ενηλίκων. Η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, όπως ακριβώς βελτιώνει την κυκλοφορία προς την καρδιά και το υπόλοιπο σώμα. Η σωματική δραστηριότητα διεγείρει επίσης την ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων που εμπλέκονται στη μνήμη.

Η άσκηση καταπολεμά την ανδρική ανικανότητα, διότι η στύση εξαρτάται από την επάρκεια της αιματικής ροής στο πέος. Η απώλεια βάρους, η διακοπή του καπνίσματος και η άσκηση συνδέονται με σεξουαλική υγεία.

Kάνε εγγραφή στο μηνιαίο Newsletter μας για να λαμβάνεις στο inbox σου προτάσεις,σεμινάρια Wellness και Yoga Retreats!

Η άσκηση προάγει τη χρησιμοποίηση του οξυγόνου και την παροχή θρεπτικών συστατικών σε όλα τα κύτταρα του σώματος. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι, ακόμη και οι άνω των 80, μπορούν να προασπίσουν την υγεία τους, ασκούμενοι μερικές φορές την εβδομάδα.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιδίωξη της νεανικής εμφάνισης είναι πιο επιθυμητή από ποτέ. Από τα προϊόντα ομορφιάς και την υγιεινή διατροφή, συνεχώς αναρωτιόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε για να αψηφήσουμε τη γήρανση. Μπορεί η άσκηση να μας κρατήσει νέους; Αναμφίβολα ναι. Η τακτική άσκηση είναι πηγή νεότητας. Η φυσική δραστηριότητα βελτιώνει τις σωματικές λειτουργίες. Η τακτική άσκηση βελτιώνει κάθε σύστημα στο σώμα μας επιμηκύνοντας τα τελομερή, αυξάνοντας την αντοχή, βελτιώνοντας τον χρόνο αντίδρασης και την ισορροπία. Και φυσικά, ενισχύει την καρδιά και ακονίζει το μυαλό, βελτιώνει την εικόνα του σώματος και σας οπλίζει με θετική ενέργεια.

Όταν δείχνετε καλά, νιώθετε καλά και εκπέμπετε εμπιστοσύνη και σιγουριά, ανεξαρτήτως ηλικίας!

Κείμενο: Ιωάννης Νούσκας, Ph.D Ιατρός – Καρδιολόγος

Kάνε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνεις όλες τις νέες δημοσιεύσεις!

 

57 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *