Slow Fashion: Η τάση που αντιστέκεται στο Lifestyle

Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας, η κοινωνική ανάγκη του «ανήκειν» -που σε μεγάλο βαθμό έρχεται σε απόλυτη συνάρτηση με το «φαίνεσθε» και την εξωτερική εικόνα- η έλλειψη χρόνου και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, οδήγησαν τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη της λεγόμενης fast-fashion.

Ο εμβληματικός σχεδιαστής Alessandro Michele, ο άνθρωπος που μετάλλαξε τον οίκο Gucci έγραψε στο release ενός πρόσφατου catwalk: «Αντισταθείτε στο mantra της ταχύτητας που οδηγεί στην βίαιη απώλεια του εαυτού σας». Ένα μήνυμα που αντικατοπτρίζει την ανερχόμενη τάση της σύγχρονης εποχής.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Ποια είναι σήμερα η πιο συνηθισμένη καταναλωτική τάση όσον αφορά τη μόδα; Το σύνολο του καταναλωτικού κοινού προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες του, όχι απαραιτήτως τις πραγματικές εκείνες που θα μπορούσαν να μετρηθούν σε ρεαλιστικούς όρους αναγκών ένδυσης ανά άτομο, αλλά τις κοινωνικές και συναισθηματικές.

Ο όρος fast-fashion αφορά την γρήγορη και φτηνή παραγωγή προϊόντων μόδας, με έμφαση την αντιγραφή των τάσεων, τη χαμηλή τιμή και εμφανή την απουσία της ποιότητας.

Αποτέλεσμα;

Πόσοι από εμάς διαθέτουμε ντουλάπες ασφυκτικά γεμάτες στην θέα των οποίων συχνά αναφωνούμε «δεν έχω τι να βάλω»;

Πόσοι από εμάς έχουμε πληθώρα ρούχων που καταστρέφονται μετά από 2-3 χρήσεις;

Πόσοι από εμάς τελικά πληρώνουμε ακριβά αυτό που νομίζουμε πως έχουμε πληρώσει φθηνά;

Σε αυτό έρχεται να δώσει την απάντηση μια νέα τάση υπό τον τίτλο του Slow Fashion.

Τι εκπροσωπεί το Slow Fashion:

O όρος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 από την Kate Fletcher, σύμβουλο ανάπτυξης αειφόρου μόδας, σε μια προσπάθεια της να περιγράψει τη μόδα που βρίσκεται στον αντίποδα της fast fashion.

Η έννοια όμως του slow fashion περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από την αειφόρα και την οικολογική προσέγγιση της μόδας. Αφορά τη δυνατότητα του καταναλωτή να αποκτήσει συνείδηση συνολικά της διαδικασίας παραγωγής μόδας, να είναι μέτοχος της, να γνωρίζει τι έχει συμβεί από τη στιγμή του σχεδιασμού μέχρι την τελική παραγωγή του ρούχου.

Το κίνημα του Slow fashion μας προκαλεί να επανασυνδεθούμε με τα ρούχα μας, να μάθουμε για την προέλευσή τους, να έχουμε επίγνωση  από τι, πως, από ποιους και κάτω από ποιες συνθήκες φτιάχτηκαν. Μας προκαλεί να απολαύσουμε τη διαδικασία απόκτησης ενός ρούχου. Ώστε τελικά να δώσουμε αξία στο ντύσιμο μας.

Πως είναι δυνατόν όμως ένας σχεδιαστής να παράγει collection προσπαθώντας ταυτόχρονα να πείσει τον καταναλωτή να αγοράζει λιγότερο;

Κι όμως η παραπάνω αντίφαση δημιουργείται μόνο και μόνο επειδή έχουμε εθιστεί σε μια διαφορετική και ταχεία καταναλωτική συμπεριφορά.

Η ντουλάπα μας, τα ρούχα μας θα είχαν άλλη αξία αν μαζί με το tag της ονομαστικής τους τιμής έφεραν και την εκτίμησή μας.

Ποια είναι λοιπόν η πρόκληση της σημερινής εποχής;

Απεγκλωβιστείτε! Ελάτε σε επαφή με τη παραγωγή της μόδας. Επανασχεδιάστε την γκαρνταρόμπα σας δίνοντας έμφαση στην ποιότητα. Μην μένετε στην στενή αντίληψη που θέλει την οικολογική και αειφόρο μόδα να απέχει από την αισθητική.

Σήμερα, στην παγκόσμια αγορά υπάρχουν πολλά και σημαντικά labels που έχουν καταφέρει να συνδυάσουν τις σύγχρονες τάσεις με την ηθική μόδα. Γίνετε κοινωνοί, κάνοντας απλώς τη προσωπική σας έρευνα. Άλλωστε ο παγκόσμιος ιστός σας προσφέρει άπειρες και εύκολες δυνατότητες αναζήτησης. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μικρό κομμάτι από το χρόνο σας.

117 total views, 5 views today

Please follow and like us:
0
Katerina Manolaraki

Katerina Manolaraki

Η Κατερίνα Μανωλαράκη είναι Wellness Editor στο Fashion Wellness.gr και ασχολείται με θέματα μόδας. Γράφει για όσα αφορούν στη βιώσιμη ανάπτυξη της μόδας, αναζητά όλα τα νέα σχετικά με τις καινοτόμες τεχνολογίες που βρίσκουν εφαρμογές στο fashion και αναζητά απαντήσεις στις σχέσεις της μόδας με την οικολογία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την αειφόρο περιβαλλοντική ανάπτυξη. Πιστεύει πως η σχέση του κάθε ένα από εμάς με τη μόδα μπορεί να συμβάλει στο well-being του ατόμου προσωπικά, αλλά και της κοινωνίας συνολικά, αρκεί να καταφέρουμε να δούμε την εικόνα μας, όχι μόνο στο καθρέφτη, αλλά και από μέσα προς τα έξω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *