Σβήσε το στρες του γραφείου μέσα σε 5’ λεπτά

Νέα έρευνα αποκαλύπτει: τώρα μπορείς να καταπολεμήσεις τα απότομα κύματα (ή και μια ολόκληρη ημέρα) στρες μέσα σε 5 μόλις λεπτά!

Πιστεύεις ακράδαντα ότι τίποτα δεν είναι πιο ανακουφιστικό από το να περνάς ένα βράδυ με τον σύντροφό σου ή τους φίλους σου και να διηγείσαι τα αστεία, εκνευριστικά ή παράλογα πράγματα που συνέβησαν μέσα στη ημέρα; Πράγματι, είναι γνωστό ότι το απλό, και συχνά τυπικό ερώτημα «Πως ήταν σήμερα η μέρα σου;» μπορεί να σε κάνει να αρχίσεις να εξιστορείς με κάθε λεπτομέρεια τι έκαναν σήμερα οι συνάδελφοί σου, πόσο αγενείς ήταν οι πελάτες ή πόσο άδικα σου συμπεριφέρθηκε ο διευθυντής. Νομίζεις ότι αυτό σε απαλλάσσει από το στρες της ημέρας; Κι όμως, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Φλόριντα έχουν αντίθετη άποψη.

Νέα μέθοδος κατά του στρες: Τα τρία καλά πράγματα1

Νέα μέθοδος κατά του στρες: Τα τρία καλά πράγματα

Σε έκθεση που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο Harvard Business Review, μελετητές του Πανεπιστημίου της Φλόριντα προτείνουν σε όποιον βασανίζεται από άγχος και έντονο στρες στον χώρο της εργασίας του να ακολουθήσει μια μέθοδο, η οποία είναι ήδη καθιερωμένη στην ψυχολογία και ονομάζεται μέθοδος των «τριών καλών πραγμάτων».

Πώς λειτουργεί

Ουσιαστικά είναι πολύ απλό. Όταν νιώθετε το άγχος να σας κυριεύει και τη διάθεσή σας να πέφτει, σκεφτείτε αμέσως τρία καλά πράγματα που υπάρχουν στη ζωή σας για τα οποία μπορείτε να αισθάνεστε χαρούμενοι, τυχεροί και περήφανοι. Ακούγεται υπερβολικά εύκολο; Κι όμως, τα αποτελέσματα θα σας εκπλήξουν, υπόσχονται οι επιστήμονες.

Στην έρευνα διάρκειας τριών εβδομάδων που πραγματοποίησαν εξέτασαν εργαζόμενους που δουλεύουν καθημερινά κάτω από σκληρές συνθήκες: νοσοκόμες και οδηγούς ασθενοφόρων. Στα πλαίσια αυτής της έρευνας οι συμμετέχοντες έπρεπε κάθε μέρα μετά τη δουλειά να καταγράφουν για 5-10 λεπτά τα θετικά πράγματα που τους συνέβησαν εκείνη την ημέρα. Κάποιες από τις απαντήσεις ανέφεραν πόσο χαρούμενος ήταν ο εργαζόμενος που η μέρα ήταν Παρασκευή, ή και κάποιες καταστάσεις που το άτομο αντιμετώπισε με επιτυχία. Τρεις εβδομάδες αργότερα τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Το επίπεδο στρες των νοσοκόμων ήταν εμφανώς χαμηλότερο από εκείνο προ του πειράματος, και οι συμμετέχοντες ανέφεραν πως τους ήταν πια πολύ πιο εύκολο να ξεχάσουν τη δουλειά επιστρέφοντας σπίτι.

Δοκιμάστε το!

Προσπαθήστε για μία ολόκληρη εβδομάδα να αφηγηθείτε μόνο θετικά πράγματα για τη δουλειά σας επιστρέφοντας στο σπίτι, είτε συζητώντας από κοντά με τον σύντροφό σας είτε μιλήσετε στο τηλέφωνο με κάποιο φίλο. Μην ξεχνάτε ότι αυτό θα κάνει τη συζήτηση πολύ πιο ευχάριστη, όχι μόνο για εσάς, αλλά και για τον συνομιλητή σας!

51 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0