Τα μυστικά της Ιαπωνίας για μια μακρά και ευτυχισμένη ζωή

Μάθε πως να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα και τις αλλαγές της ζωής χωρίς να γεράσεις από το στρες και το άγχος!

Τα καλά γονίδια από μόνα τους δεν βοηθούν για μια μακροβιότερη ζωή καθώς ούτε μπορείτε  να τα ελέγξετε ούτε να επηρεάσετε άλλους παράγοντες που συνδέονται με την επιθυμία σας να ζήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο.

Υπάρχουν άνθρωποι που όχι μόνο γυμνάζονται, αλλά μαθαίνουν συνεχώς καινούρια πράγματα, πιστεύουν στον εθελοντισμό, έχουν μειώσει το στρες από τη ζωή τους και οι ερευνητές με γνώμονα των γηραιό πληθυσμό προσπαθούν να καταλάβουν πώς το πέτυχαν.

Κατά την Ιαπωνική φιλοσοφία, κάθε άνθρωπος έχει από ένα ικιγκάι έναν λόγο ύπαρξης που αποτελεί πρωτότυπη παράμετρο μακροβιότητας.

Σύμφωνα με τους ντόπιους στην Οκινάουα, το νησί με τον υψηλότερο δείκτη αιωνόβιων στον κόσμο, το ικιγκάι είναι ο λόγος για τον οποίο ξυπνάτε το πρωί.

Υπάρχουν πολλά προφανή πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να το πετύχετε, όπως να ασκείσθε περισσότερο, να τρώτε λιγότερο και να οδηγείτε πιο αργά. Ωστόσο, σύμφωνα με την επιστήμη, η διάρκεια ζωής δεν εξαρτάται μόνο από το βάρος και από τις θερμίδες.

Ποιες πρωτότυπες παράμετροι μπορούν να αυξήσουν το προσδόκιμο ζωής;

Photo by Helena Lopes on Unsplash

Να δείχνετε την αγάπη σας στους άλλους

Η καλοσύνη και η ευγνωμοσύνη ευνοούν τις διαπροσωπικές σχέσεις και βελτιώνουν την κοινωνία μας, αλλά συμβάλλουν και στο να ζούμε περισσότερο. Σύμφωνα με 20ετή μελέτη που παρακολούθησε μια ομάδα ηλικιωμένων 70-103 ετών, εκείνοι με εγγόνια ή με μέλη της οικογένειας τα οποία κατά καιρούς φρόντιζαν, ζούσαν περισσότερο από εκείνους που δεν φρόντιζαν κανέναν. Από τους δεύτερους, η μισή ομάδα πέθανε μέσα σε 5 χρόνια ενώ οι άνθρωποι που φρόντιζαν κάποιον είχαν τις καλύτερες πιθανότητες να ζούν μετά από 10 χρόνια. Έτσι, αφιερώνοντας λίγο χρόνο προς όφελος ενός αγαπημένου προσώπου είναι μια επένδυση που αξίζει!

Photo by Drew Farwell on Unsplash

Τρώτε περισσότερα ψάρια

Η κατανάλωση ψαριών 1-2 φορές την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο θανατηφόρας καρδιακής προσβολής πάνω από 33%. Μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών και να απαλύνει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Τα ωμέγα λιπαρά οξέα, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, μειώνουν την πήξη του αίματος και τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων, μειώνουν τα τριγλυκερίδια και την αρτηριακή πίεση, δρουν ευνοϊκά στους μη φυσιολογικούς καρδιακούς ρυθμούς και επιβραδύνουν την αρτηριοσκλήρυνση.

Photo by rawpixel on Unsplash

Συνεχής ροή με κάθε ασχολία

Να πως να μετατρέψεις την εργασία και τον ελεύθερο χρόνο σου σε περίοδο προσωπικής ανάπτυξης! Σύμφωνα με μελέτες, η συνεχής εκμάθηση νέων πραγμάτων μπορεί να καθυστερήσει την έναρξη της άνοιας κατά 4-5 χρόνια. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η διαδικασία εκμάθησης βοηθά τον εγκέφαλο να αναπτύξει νέες συνδέσεις, να ενισχύσει τις υπάρχουσες και να δημιουργήσει ένα καλύτερα συγκροτημένο δίκτυο νευρώνων. Έτσι, αν θέλετε να γεράσετε παραμένοντας νέοι μάθετε καινούρια πράγματα.

Photo by Lydia Torrey on Unsplash

Πάρτε ένα κατοικίδιο

Οι ηλικιωμένοι που έχουν κατοικίδιο είναι λιγότερο πιθανό να είναι καταθλιπτικοί. Οι θετικές επιπτώσεις προέρχονται από το γεγονός ότι τα κατοικίδια μας αναγκάζουν να επικεντρωθούμε σε κάτι άλλο πέραν του εαυτού μας.

Photo by Zhou Yu on Unsplash

Να είστε αισιόδοξοι

Τους περισσότερους από τους υπέργηρους τους χαρακτηρίζει το γεγονός πως δεν εστιάζουν στις δυσκολίες. Το άγχος προκαλεί μια φυσιολογική απάντηση που καταπονεί τον οργανισμό. Το σώμα παράγει αδρεναλίνη και κορτιζόλη που βοηθούν στην αντιμετώπιση του κινδύνου, αλλά που επίσης μπορούν να βλάψουν το ανοσοποιητικό σύστημα, την καρδιά και τον εγκέφαλο. Οι επιστήμονες έχουν βρει εξαιρετικά οφέλη από την αισιόδοξη στάση ζωής και τη θετική σκέψη. Τα άτομα με μια θετική άποψη της ζωής τείνουν να ζουν 7,5 χρόνια περισσότερο από εκείνα με αρνητικές απόψεις που αφορούν τη ζωή και τις δυσκολίες της.

Photo by Lucas Lentzi on Unsplash

Γελάστε

Οι άνθρωποι λένε ότι «το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο». Το γέλιο βοηθά το σώμα να χαλαρώσει, μειώνει τις ορμόνες του στρες, αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά και αυξάνει την κατανάλωση θερμίδων. Η φυσική πράξη του γέλιου από μόνη της οξυγονώνει το αίμα και αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό. Μια μελέτη ανακάλυψε ότι οι άνθρωποι που γελούν έχουν μικρότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Ακόμα και το προσποιητό γέλιο είναι καλύτερο από το να μην γελάτε καθόλου!

Εισαγωγική Photo by Ethan Hoover on Unsplash

151 total views, 0 views today

Please follow and like us:
0
Ioanna Ioannidou

Ioanna Ioannidou

H Ιωάννα Ιωαννίδου είναι Διορθώτρια Κειμένων και Content Writer ενώ καλλιεργεί την περιβαλλοντική της συνείδηση καθημερινά. Γράφει για όλα τα θέματα που αφορούν την πράσινη ατζέντα όπως βιώσιμη μόδα, διαλογισμός, γιόγκα, ταξίδια και εναλλακτικές θεραπείες καθώς πιστεύει σε έναν ολιστικό τρόπο σκέψης που υιοθέτησε τα τελευταία χρόνια καταφέρνοντας να αποκτήσει μια πιο πράσινη, οικολογική στάση ζωής μειώνοντας αισθητά το άγχος από την καθημερινότητα. Εξασκείτε στη Yoga & Yoga Nidra συστηματικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *