Tai Chi: Η άσκηση που παρατείνει τη ζωή, ενάντια στη γήρανση

Τι είναι το Τάι Τσι

Σε ένα ποτάμι, κάτω από την ήρεμη επιφάνεια του νερού υπάρχει ένα ρεύμα με τεράστια δύναμη. Έτσι,  μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το Τάι Τσι σαν μια μεγάλη εσωτερική δύναμη που έχει σαν στόχο την υγεία του μυαλού και του σώματος. Ενορχηστρωμένες κινήσεις, με μία κίνηση που ρέει μέσα στην επόμενη σαν μια χορογραφία χορού. Το Τάι Τσι ή Τάι Τσι Τσουάν έχει ρίζες στην αρχαία Κίνα. Η ακριβής προέλευσή του είναι άγνωστη. Πιθανότατα, εξελίχθηκε από αρχαίες πολεμικές τέχνες της Ασίας, θεραπευτικές τέχνες, τη φιλοσοφία και πνευματικές πρακτικές.

Σήμερα, υπάρχουν πολλές μορφές από τις οποίες οι σημαντικότερες είναι:
  • Chen,
  • Yang, Wu,
  • Hao και
  • Sun.

Κάποιες μορφές τους είναι επικεντρωμένες στην υγεία και κάποιες στις πολεμικές τέχνες.  Κάθε μορφή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά αλλά όλα τα στυλ κινούνται στον ίδιο άξονα. Το Τάι Tσι παραμένει δημοφιλής  άσκηση στην Κίνα, όπου καθημερινά συρρέουν κατά χιλιάδες,  νωρίς το πρωί, σε πάρκα και ανοιχτούς χώρους.

Tai Chi: Η άσκηση που παρατείνει τη ζωή, ενάντια στη γήρανση

Γιατί Τάι Τσι;

Μία από τις πιο αποτελεσματικές ασκήσεις για την υγεία του μυαλού και του σώματος  θεωρείται το Τάι Τσι. Πρόκειται για μια σειρά από αργές, απαλές με σταθερό ρυθμό  κινήσεις, σε συνάρτηση με βαθιές αναπνοές  που έχουν σαν στόχο να ενισχύσουν  τη χαλάρωση, την εσωτερική ηρεμία και την ειρήνη.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει πόσο το Τάι Τσι:

  1. Bελτιώνει τη μυϊκή δύναμη,
  2. την ευελιξία,
  3. την ανακούφιση του πόνου και
  4. τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής.

Παρά το γεγονός ότι θεωρείται μια τέχνη με μεγάλο βάθος γνώσεων και δεξιοτήτων, εύκολα μπορεί κάποιος να ασχοληθεί  και σύντομα να αποκομίσει οφέλη για την υγεία του.

Στην Κίνα, πιστεύεται ότι το Τάι Τσι μπορεί να καθυστερήσει τη γήρανση και να παρατείνει τη ζωή!

Για ποιες ηλικίες ενδείκνυται το Tai Chi;

Το Τάι Τσι θεωρείται μια ασφαλής μορφή άσκησης για τους ανθρώπους όλων των ηλικιών. Το γεγονός ότι απότομες κινήσεις και μυϊκή δύναμη απουσιάζουν το καθιστά ιδιαίτερα ωφέλιμο σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.

Οφέλη Tai Chi

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει τα οφέλη του Τάι Τσι ισχύουν τόσο για υγιείς όσο και για εκείνους που παρουσιάζουν προβλήματα υγείας. Σε μια μελέτη, διαπιστώθηκε ότι τα άτομα που ασκούνταν με  Τάι Τσι περπατούσαν  πολλά περισσότερα βήματα σε σχέση με άτομα της ίδιας ηλικίας που δεν ασκούνταν. Αν σκεφτούμε πως το περπάτημα σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη και άλλες χρόνιες ασθένειες μπορούμε να καταλάβουμε το τεράστιο όφελος.

Τα οφέλη για την υγεία είναι πολυάριθμα έτσι ώστε πολλά νοσοκομεία του εξωτερικού παρέχουν μαθήματα Τάι Τσι για τους ασθενείς τους.

Μερικά από τα ποιο βασικά οφέλη είναι:
  • Βελτιωμένη διάθεση
  • Βελτιωμένη ευελιξία, ισορροπία και ευκινησία
  • Μείωση του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης
  • Αυξημένη ενέργεια και αντοχή
  • Βελτιωμένη μυϊκή δύναμη
  • Βελτίωση ποιότητα ζωής
  • Ενίσχυση της λειτουργίας της μνήμης
Συνοψίζοντας 

Περισσότερες από 1500 μελέτες  δημοσιεύτηκαν για το Τάι Τσι με εξαιρετικά αποτελέσματα χωρίς κανένα αρνητικό σχόλιο. Το Τάι Τσι μπορεί να είναι πολλά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Το ότι εκατομμύρια Κινέζοι το εμπιστεύονται εδώ και αιώνες σημαίνει πολλά.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Τάι Τσι είναι μια πολύ ασφαλής, αποτελεσματική μορφή διαλογισμού και άσκησης με μόνο οφέλη, στη σωματική και ψυχική υγεία.

595 total views, 2 views today

Please follow and like us:
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *