Θέλεις μϋική ενδυνάμωση; Τότε πρέπει να δοκιμάσεις αυτή τη σαλάτα

Και όμως, το παντζάρι μπορεί να σε βοηθήσει στον αγώνα σου για μϋική ενδυνάμωση, και δεν το λέμε εμείς αλλά οι επιστήμονες.

Τα μικροθρεπτικά συστατικά του παντζαριού παίζουν σημαντικό ρόλο στην αθλητική απόδοση. Πώς; Συμμετέχουν στη δράση σημαντικών ενζύμων για την αποθήκευση της ενέργειας και τη μυϊκή συστολή.

Τι πρέπει να ξέρεις

Το παντζάρι και ο χυμός του έχουν σημαντική επίδραση στην αθλητική αντοχή, λόγω των νιτρικών αλάτων που περιέχει. Τα νιτρικά άλατα προκαλούν διαστολή των αιμοφόρων αγγείων του οργανισμού μας, με αποτέλεσμα το οξυγόνο να διοχετεύεται καλύτερα σε όλα τα όργανα και τους ιστούς, συμπεριλαμβανομένων και των μυϊκών ιστών. Τα νιτρικά άλατα βοηθούν επίσης τους μυϊκούς ιστούς να αξιοποιούν καλύτερα το οξυγόνο σε μεσαίας και υψηλής έντασης άσκηση, όπως είναι το jogging, το ποδήλατο, με αποτέλεσμα να δίνουν στον οργανισμό μεγαλύτερη αντοχή. Ταυτόχρονα, μειώνουν την «κούραση» της καρδιάς, κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Από την άλλη πλευρά, οι αντιοξειδωτικές ουσίες του παντζαροχυμού βοηθούν στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες που παράγεται κατά τη διάρκεια της άσκησης. Ο σίδηρος με τη σειρά του, αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές ενώσεις στον οργανισμό μας, καθώς βοηθά την αιμοσφαιρίνη να μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα, ενώ αποτελεί βασικό συστατικό της μυοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει το οξυγόνο στους μύες.

Τι λες να εντάξουμε μία σαλάτα που θα σου προσφέρει όλα τα παραπάνω οφέλη;
Τι θα χρειαστείς
  • 3 βρασμένα παντζάρια
  • 1 φλιτζάνι ψημένο κατσικίσιο τυρί
  • 3 κ.σούπας καρύδια καραμελωμένα σε 1 κ.σούπας καστανή ζάχαρη
  • 3 κ.σ.ξύδι μπαλσάμικο
Εκτέλεση
  • Ξεκινάμε με τα καρύδια. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 C για 5-7 λεπτά. Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι λιώνουμε την μισή ποσότητα ζάχαρης και όταν λιώσει και πάρει το χρώμα της καραμέλας, το κατεβάζουμε για να μην καεί η καραμέλα, ρίχνουμε τα καρύδια και ανακατεύουμε. Προσέχουμε να μην γίνουν μία μάζα, πρέπει να είναι απλωμένα.
  • Κόβουμε το κατσικίσιο τυρί σε λεπτές φέτες και ψήνουμε για 10′ στους 200 βαθμούς, τοποθετημένα σε λαδόκολλα, σκεπασμένα.
  • Kόβουμε σε κύβους ή φέτες τα παντζάρια και τα τοποθετούμε σε ένα βαθύ πιάτο. Ρίχνουμε το ψημένο τυρί και τα καραμελωμένα καρύδια και  το μπαλσάμικο!
Θρεπτική αξία
  • Ενέργεια (θερμίδες): 240
  • Ολικό λίπος: 15g
  • Κορεσμένο λίπος: 7g
  • Trans λιπαρά οξέα: 0g
Ολικοί Υδατάνθρακες: 15g
  • Φυτικές ίνες: 3g
  • Σάκχαρα: 11g
Πρωτεϊνη: 13g

789 total views, 6 views today

Please follow and like us:
0