Ζεστό ή κρύο για τους τραυματισμένους, κουρασμένους μυς;

Σε γενικές γραμμές η κρυοθεραπεία είναι για τους τραυματισμούς και η ζέστη για τους μυς.

Τα φυσιολογικά αποτελέσματα του κρύου είναι ως επί το πλείστον αντίθετα από εκείνα της θερμότητας, με κύριο χαρακτηριστικό την τοπική μείωση της θερμοκρασίας.

Η εφαρμογή τοπικού ψύχους με οποιαδήποτε μορφή, θεωρείται δικαιολογημένα μία πολύ δημοφιλής και αποτελεσματική μέθοδος για την αντιμετώπιση των κακώσεων στα μαλακά μόρια.

Το τοπικό ψύχος χρησιμοποιείται και για την ανακούφιση του πόνου και σε τραυματισμούς από καταπόνηση. Στόχος είναι να ελαττωθεί η εσωτερική αιμορραγία και το οίδημα και έτσι να διευκολυνθεί η επούλωση. Η χρήση του πάγου σε μία κάκωση είναι ανεξάρτητη με την ηλικία, το φύλο, ή το μέγεθος της κάκωσης.

Πέρα από την χρήση της παγοθεραπείας ως μεθόδου αποκατάστασης από τραυματισμό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέθοδος επίσπευσης της διαδικασίας αποκατάστασης από την μία προπόνηση στην άλλη καθώς και να συμβάλει σημαντικά στην πρόληψη τραυματισμών.

Ιδανικά, ο πάγος πρέπει να εφαρμόζεται εντός 5-10 λεπτών από τη στιγμή του τραυματισμού, για 20-30 λεπτά το πολύ. Μπορείτε να επαναλαμβάνετε τη διαδικασία κάθε 2-3 ώρες για τις επόμενες 24 – 48 ώρες. Παρατεταμένη χρήση πάγου μπορεί να προκαλέσει αγγειοδιαστολή αύξηση του οιδήματος, πόνο και καταστροφή του ιστού.

Στις κακώσεις των μαλακών μορίων αλλά και στην αποκατάσταση της τενοντίτιδας, η εναλλαγή ψυχρού – θερμού φαίνεται να έχει ευεργετικά αποτελέσματα.

Ο πάγος ηρεμεί τους κατεστραμμένους ιστούς που έχουν φλεγμονή, είναι κόκκινοι, ζεστοί και πρησμένοι.

Η φλεγμονή είναι μια υγιής, κανονική, φυσική διαδικασία, η οποία τυχαίνει επίσης να είναι εξαιρετικά επώδυνη. Η εφαρμογή κρύου στο τραύμα είναι ένας ήπιος τρόπος μείωσης του πόνου και της φλεγμονής (χωρίς φάρμακα).

Η θερμότητα είναι η ιδανική αντιμετώπιση απέναντι στους τραυματισμένους μυς και τον χρόνιο πόνο.

Ενδείκνυται για την μείωση του πόνου στους μυς, (κυρίως πόνους στην πλάτη και στον αυχένα) και ως καταπραϋντικό του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου (το άγχος και ο φόβος είναι σημαντικοί παράγοντες σε πολλά χρόνια προβλήματα πόνου, φυσικά).

Επίσης η θερμότητα μειώνει σημαντικά τους μυϊκούς σπασμούς μέσω της επίδρασής της στο κολλαγόνο (σύνδεσμοι, τένοντες, αρθρικός υμένας και θύλακας) και αυξάνει την ελαστικότητα της περιοχής.

Όταν μιλάμε για αρθρίτιδα, και για τραυματισμούς που εξακολουθούν να πονούν για περισσότερες από έξι εβδομάδας, η ζέστη μπορεί να ανακουφίσει σημαντικά τους πόνους.

 

 

306 total views, 1 views today

Please follow and like us:
0
Ioanna Laoumtzi

Ioanna Laoumtzi

Η Ιωάννα Λαουμτζή είναι owner του IL Exclusive Fitness Gym και Fitness and Sports Editor του fashionwellnes.gr. Είναι πτυχιούχος της Γυμναστικής Ακαδημίας Αθηνών με ειδικότητες στο αθλητικό marketing και στο θαλάσσιο σκι. Πιστεύει ότι η ενασχόληση με τον αθλητισμό και γενικότερα με την άσκηση αποτελεί μια μοναδική εμπειρία μέσα από την οποία μπορείς να αποκτήσεις αυτό που θέλεις αρκεί πρώτα να εκτιμήσεις αυτό, που ήδη έχεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *